Annons:
Etikettallmänt
Läst 2384 ggr
Tipsi3
2015-02-27 08:26

Spruckna naglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, Mina naglar tenderar att gå sönder och vara lite allmänt torra då min nagelstärkare inte fungerar längre. Det som händer är mer eller mindre lager från naglarna försvinner från nageln översta vita del, och lämnar efter sig fula märken. Vore jättebra om ni kunde hjälpa mig med detta, då det bara blir värre och värre. Så tipsa gärna om lack och/eller kurer som kan hjälpa mot detta, har ingen aning om vad jag ska göra x)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Tipsi3
2015-02-27 08:27
#1

Oj, såg nu att bildkvalitén försämrades, hoppas att ni ser ändå :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tipsi3
2015-02-28 10:53
#2

*putt*

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Tom
2015-02-28 11:41
#3

Är dina naglar spruckna även på tårna är det troligen medicinskt och då bör du söka läkarhjälp. Men om det bara är på händerna är det troligast yttre faktorer som är orsaken. Den vanligaste orsaken är att man har utsatt händerna för mycket fukt eller vatten. Så försök undvika att händerna kommer i kontakt med vatten eller använd skyddshandskar. Smörj in med kräm som innehåller lanolin.

Tipsi3
2015-02-28 19:45
#4

#3 Tack för svaret, det är endast naglarna på händerna, så ska vara mer försiktig :)

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

luddtuss
2015-03-01 08:26
#5

Nagelolja!! Olja in naglar och nagelband 2-3 gånger om dagen, även under nageln. Du kan aldrig få det som redan skivat sig att växa ihop men du kan få en bättre kvalitet på det som växer ut.

 

Tipsi3
2015-03-01 17:03
#6

#5 Okej får ta o använda det :D

Med Vänlig Hälsning Tindra

Medarbetare på guldhamster.ifokus

-Toulouse Cola Fanuel-

Annons:
Upp till toppen
Annons: