Annons:
Etiketttips
Läst 708 ggr
Gambino19
8/11/16, 6:40 PM

nagellacks borttagning

Hej!,jag gjorde mina naglar eller dom lagade två av dem med vad jag tror är gele,men den färgen lossnade och jag valde att sätta på en ny vilket jag inte trivs med så jag vill ta bort det. Det är två naglar som är gele men de andra är mina egna så de jag undrar är om man kan använda gury's nagellacksborttagning utan att skada gelnageln?

Annons:
[Tibonnanj]
8/11/16, 6:49 PM
#1

Är den acetonfri så ska det inte skada gelen.

Honestyisdead
8/11/16, 6:58 PM
#2

Låter konstigt att naglar av gelé skulle tappa färg. Det ska inte kunna hända.

[Tibonnanj]
8/11/16, 7:04 PM
#3

Ja, är det gelélack/gelé så går det väl bara bort med medel som är till för just gelé?

Jag tänkte att det kanske va vanligt nagellack som de använt som färg bara att ts missat skriva det.

Gambino19
8/11/16, 7:44 PM
#4

det var vanligt nagellack ja,jag struntar nog i att ta bort den färgen eftersom den ända borttagningen jag hade hemma hade aceton i sig

Honestyisdead
8/11/16, 7:47 PM
#5

Va? Så dom byggde naglar av gelé och målade sedan på gelén?  Låter som amatörer. Man ska lägga ett pager gelé på färgen just för att den inte ska lossna.

[Tibonnanj]
8/11/16, 7:56 PM
#6

#5 Om man ber om att få gelénageln målad med vanligt lack så gör de oftast det.

Men vad Ts beskriver så låter de som amatörer om bara geléfärgen lossnat. Jag har varit med om att hela gelénageln lossnat men inte bara lagret med färggelé.

Annons:
Gambino19
8/11/16, 8:42 PM
#7

jag gjorde det i en liten salong i polen,krakow. De var väldigt billigt och jag hade aldrig gjort det förut o de var bara en engångs grej då jag har väldigt långa naglar annars.

[Tibonnanj]
8/11/16, 8:48 PM
#8

 Då vad det tur att det inte blev något värre än en flagnande färg :)

Honestyisdead
8/11/16, 8:52 PM
#9

#6 Och sedan lägger dom gelé över ja. Eftersom detta var en lagning. Man gör inte först gelenaglar och sedan lackar över.

Men nu var detta en billig salong i Polen.  Det kan förklara en del.

Upp till toppen
Annons: