Annons:
Etikettallmänt
Läst 1583 ggr
Lakritsstjärna
2017-05-17 13:41

Nagellack inte tillåtet på jobbet.

Hej För mig är det väldigt viktigt att ha fina naglar och jag går och fixar naglarna på salong varje månad. Hör ofta kommentarer om att jag alltid har så fina naglar. Mitt problem är att om jag inte fixar naglarna och bara låta dem vara så biter jag ner dem och det gör jag då utan att tänka på det det så det görs mer eller mindre omedvetet :( nu har jag fått en ny tjänst där jag kommer jobba som process ingenjör på ett företag som har stränga regler för hygien vilket innebär att jag inte får bära smink (eller ögonfrans förlängning), smycken eller nagellack på jobbet. naglarna ska dessutom vara kortklippta. Måste ha bra tips på hur jag ska lyckas hålla naglarna fina utan gellack, akryl, eller nagellack. Jag får inte ens använda stopp och väx men vill ha jobbet. Så behöver verkligen hjälp!

Annons:
Aleya
2017-05-17 13:58
#1

Får du inte ens ha genomskinlig? Jag filar alltid mina så dom ser snygga ut så.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
2017-05-17 14:05
#2

#1 Bakterier frodas i nagellack, det har inte med utseende att göra utan hygien

l'm back

Aleya
2017-05-17 15:01
#3

#2 jo det vet jag. Först trodde jag att detta var ett jobb inom vården men så läste jag process ingenjör så då tänkte jag mer att det kanske bara var för att ts skulle se mer proper ut. Så därför frågade jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

tlover
2017-05-17 15:16
#4

#3 Fast det står ju att dom har stränga regler ang hygien

l'm back

Aleya
2017-05-17 16:08
#5

#3 ja det missade nog jag. 😂 tyckte jag läste så noga men inte. Så ts glöm min fråga gällande nagellack som är genomskinligt. Men fortfarande så kan man pyssla om naglarna genom att fila dom fina.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: