Annons:
Etikettnagelbilder
Läst 10106 ggr
:holmgreen:
3/10/13, 5:29 PM

Sockernaglar?

Har sett att många fixar sockernaglar nu för tiden.
Hur gör man? Sitter det kvar på naglarna eller smulas det av lätt? Visa gärna bilder. ^^


Annons:
Cerrolyn
3/10/13, 7:32 PM
#1

Ingen aning, men tror jag ska testa på en lös tipp.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
3/11/13, 12:50 AM
#2

Socker på ljuslila botten.

**MVH Cerrolyn

Dipsie'n'Poo
3/11/13, 9:37 PM
#3

#2 Är det bara att rulla nageln i lite socker när det fortfarande inte har torkat? :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Cerrolyn
3/11/13, 10:18 PM
#4

Jag strödde socker på naglen…

**MVH Cerrolyn

[NadjaIyona]1
3/12/13, 9:34 AM
#5

Visst är det snyggt och allt men försvinner det inte när man tvättar händerna?

Dipsie'n'Poo
3/12/13, 10:22 AM
#6

#4 Okej, ja. Det är nog lättare 🙂

#5 Jag undrar också! 🤐

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Annons:
-Idaoh-
3/12/13, 12:26 PM
#7

Testade lite snabbt då ja ändå ska måla om mina naglar idag ..
Gjorde en nagel med underlack+socker och en med underlack+socker+topplack.

Den med topplack ut såg bara frostad och konstig ut , den me bara socker gillade jag :)

Tvätta-händer-testet
Underlack+socker = Hälften sitter kvar och resten smulade bort och har inte sitt sockriga utseende kvar . Känns som ett dåligt sandpapper när man rör ovanpå :(
Underlack+socker+topplack = Smular bort en liten del men ser inge bra ut alls .

Hoppas de hjälpte er som undrar ;)

Cerrolyn
3/12/13, 1:57 PM
#8

#7

Då kan vi nästan konstatera att det är inte praktiskt.

**MVH Cerrolyn

-Idaoh-
3/12/13, 6:20 PM
#9

#8 Precis , men de va ju snyggt tills man tvättade händerna iallafall ;)

:holmgreen:
3/12/13, 10:51 PM
#10

Haha aha okej. ^^ Alltid varit lite nyfiken på det, men inte orkat testa, haha xD

Men tack så mycket för svaren :D


pistenbully
3/14/13, 6:19 AM
#11

Synd att det inte verkar så hållbart för det var snyggt.

:holmgreen:
3/14/13, 9:36 PM
#12

#11 Ja, håller me! Enkelt att göra också…


Zacinca
3/31/13, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag gjorde det en gång, först målade jag naglarna med svart, och sen ett top-lack. Innan top-lacket torkade så strödde jag över socker. Sen väntade jag i några minuter, borstade bort det extra sockret, och tog på top-lack på det. Det såg väldigt coolt ut, men sockret ramlade av efter några timmar…men det var kul så länge det varade 😃


Annons:
Dipsie'n'Poo
3/31/13, 5:53 PM
#14

Tror ni det ser bra om man först målar ett par gånger med en färg och strör på socker medans det torkar. När det är torrt målar man på igen med samma färg eller blir det bara konstigt?

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Cerrolyn
3/31/13, 11:53 PM
#15

Bara att prova

**MVH Cerrolyn

Dipsie'n'Poo
4/1/13, 7:45 PM
#16

#15 Kan prova imorgon. Känns lite onödigt att göra det nu då man ändå kommer lägga sig om några timmar :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Anna-Helga
4/3/13, 11:01 AM
#17

Kan bli coolt om man bygger gelé och tar socker mellan lagren kanske? Värt att testa! Billigare än glitter!

-Idaoh-
4/4/13, 12:24 AM
#18

#17 nu gav du mig en riktigt bra idé . Härligt ! 😃 Fast ska testa me akryl då .. hehe

Fast kom å tänka på en grej nu .. löser inte sockret upp sig av gele/akryl ? då socker löser upp sig av "kletiga" saker , hmm alltid värt att testa =)

Paukku
4/4/13, 7:50 AM
#19

det finns väl att köpa sånt som är för ust denna effekt, caviar heter väl det? Har iaf sett på vissa sajter som säljer nagel grejer =)

-Idaoh-
4/4/13, 3:18 PM
#20

Caviar är enligt mig skit 😕 De lossnar direkt och ser heller inte döläckert ut .. Socker har liksom inte runda kulor utan är mer kantiga och de är den effekten sockret ger som jag är ute efter , tycker de ser coolt ut 🙂

Annons:
Dipsie'n'Poo
4/4/13, 4:32 PM
#21

Uppdatering!

Jag provade på att strö på socker när själva nagellacket inte har torkat. Lät det torka och tryckte till lite. Målade sen på topplack och klar. Gjorde detta igår och det håller sig fortfarande. Inte lika snyggt dock och inte lika mycket kvar men jag har kunnat tvätta händer, klä på mig osv osv. 🙂

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[RidskoleRyttaren]
4/27/13, 4:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Gjorde dom här saltnaglarna nyss! Jag har hört att salt inte smälter lika mycket som socker :) I verkligheten syns saltet mer och jag tycker dom ser hur coola som helst ut! Vet dock inte hur länge det kommer sitta kvar då jag ska till Grönan imorgon ;) Jag målade naglarna två lager av färgen och sen tog jag ett lager topplack som jag strödde på saltet på innan det hade torkat. Jag tryckte väldigt lätt på saltet också för att det skulle fastna. Sen när det hade torkat målade jag på ett lager topplack.

[RidskoleRyttaren]
4/27/13, 4:38 PM
#23

Vill tillägga att jag lade till ännu ett lager topplack nu för att det verkligen ska hålla! :)

Emdbo
4/27/13, 8:17 PM
#24

#22

Superläcker färg på naglarna, vilket nagellack är det? :)
skrive

[RidskoleRyttaren]
4/29/13, 7:31 PM
#25

#24 Det är från Viva La Diva men tyvärr står det inte vad färgen heter :( Dock såg den montören ut i burken men visade sig vara en annan färg, haha!

[RidskoleRyttaren]
4/29/13, 7:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Jag gjorde ju saltnaglar i lördags och de höll en heldag på Grönalund plus skoldagen idag utan problem! :) Dock tog jag bort det nyss och blev helt chockad eftersom mina naglar har blivit gula. Och då menar jag inte lite gultonade utan verkligen RIKTIGT gula. Målade över det såklart med nagellack men herregud vad skumt! Är det någon annan som har råkat ut för det här? Det är ju hur konstigt som helst och jag har aldrig hört om något liknande! Jag vet att det inte var nagellacket för det har jag använt förut utan problem. Var det saltet som gjorde naglarna gula? Ja, som ni ser på bilden ser det ju helt sjukt ut, hahaha!

pistenbully
5/1/13, 5:30 PM
#27

#26 skumt, det vart nog missfärgade utav saltet. Provat använda socker?

Annons:
Evisen
5/1/13, 5:59 PM
#28

#26 Hade du underlack?

[RidskoleRyttaren]
5/5/13, 1:53 PM
#29

#27 Ja jag tror det var saltet :) #26 Nej, jag använder aldrig underlack vilket jag verkligen ångrar nu. Har du något tips på ett bra underlack? :)

Evisen
5/5/13, 3:52 PM
#30

#29 Det är så inviduellt vad man tycker, jag kör med Isadoras Second Nail som bas då mina naglar är sköra. Har även testat Depends och Mavalas underlack och de är helt ok:).

Sedan en liten fundering ifrån mig. Varför använder ni inte lack som får den där strukturen istället för pilla med socker? China Glaze har ett lack som ger en struktur på nageln. Och även OPI har något liknande. Visst, de kostar lite,  men ni slipper socker i kläderna och i ansiktet😉.

http://www.thepolishaholic.com/2013/04/china-glaze-texture-collection-swatches.html

http://www.scrangie.com/2013/04/opi-bond-girls-liquid-sand-collection.html

pistenbully
5/5/13, 5:02 PM
#31

#30 smart, visste inte att det fanns! Verkar mycket smidigare oxå :-D

Justbe
5/6/13, 9:44 PM
#32

30" OPIs Tiffany Case måste jag kolla efter, älskar den, tack!

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Evisen
5/6/13, 10:01 PM
#33

#32 Ja den var snygg:). Väldigt somrig med. Hoppas du finner den till ett vettigt pris👍.

Justbe
5/7/13, 7:30 PM
#34

33# jag med 😃

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

Annons:
Pixiepussel
5/28/13, 4:22 PM
#35

Nu har Isadora kommit med sockernagellack! Köpte hem idag, återkommer med resultatet senare i veckan. :-)

Evisen
5/28/13, 7:36 PM
#36

#35 Har sett några swatcher med dem och vissa är riktigt snygga färger:).

Pixiepussel
5/29/13, 4:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Här är Isadoras nr 128. Två lager. Valde att grunda med en ljusblå för jag räknade inte med att det skulle vara täckande. Behövdes absolut inte. Väldigt fin täckning redan efter ett lager. Ursäkta kladdet, inte fixat till runt naglarna än. Vet redan nu att det här blir en sommarfavorit!

Evisen
5/29/13, 4:27 PM
#38

#37 Just DEN färgen jag stod och tittade på idag. Jättesnyggt! Du får gärna berätta sen hur det var att ta bort det:).

Pixiepussel
5/29/13, 5:59 PM
#39

#38 Fasar lite för att försöka få bort det. Har Essies all in inte base och hoppas kanske kunna dra bort det i duschen istället.. :-P

Pixiepussel
6/7/13, 3:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Var inga problem att få bort Isadoras sockernaglar! Har en burk från Depend som man doppar ett finger i taget i (inte den för lösnaglar, finns för vanliga också) och det gick supersmidigt. Tänkte lägga upp lite inspiration om hela sockernaglar känns too much. Här är en slarvig ombre-variant. Har Essies nr 98 som basfärg och Isadora sugarcrush 128 över.

Pixiepussel
6/7/13, 3:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Funkar även fint på tårna. ;-)

Annons:
naaw
6/7/13, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

#37 Åh, det är den jag har också! Den är så snygg! :'D 
(Laddar upp samma bild som finns under Naglar just nu-tråden)

#40 Vad bra! :D Har inte testat ta bort mitt än, och har den miljövänliga  doppbortagningen så hoppas att det ska gå lika smidigt ^^

[RidskoleRyttaren]
6/12/13, 11:12 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Har beställt denna kollektion av mini Liquid Sand lack från O.P.I! Längtar så mycket efter att får prova dessa! Funderar på att köpa deras Liquid sand nagellack i "Honey Ryder" också i normal storlek :)

Zacinca
6/25/13, 7:11 PM
#44

 #43 Jag har den mörka av de som du beställde, och den funkar jättebra, men det behövs ca 3 lager för att få färgen i flaskan.  :)


Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: