Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 43503 ggr
SunsetValley
1/18/14, 4:24 PM

Gelén bara lossnar?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte vad jag gör för fel! Har byggt gelénaglar i över ett år nu och inte ett ända sett har hållt i över en vecka. Oftast lossnar hela nageln efter en eller två dagar. Har gjort på flera olika och det blir lika på alla.

Jag har använt nagelgigantens geléer, primer, builder, finish och ibland cover och white

Rengör alltid nagelplattan med aceton, buffrar och puttar tillbaka nagelbanden innan primern. Ser alltid till att ingen gelé kommer utanför, dsv. på huden eller nagelbanden.

Det känns som att jag har provat allt men ingenting fungerar! Någon här som har någon aning om vad som är fel?

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Annons:
-Idaoh-
1/19/14, 8:04 AM
#1

tar du bort nageldammet innan du applicerar primer ? ruggar du upp ordentligt ? härdar du ordentligt ?

finns massa saker som kan orsaka släpp , och efter 2 dagar är väldigt kort tid ! :o

jag själv använder nagelgigantens soak off led gel och jag har noll problem med släpp ..

SunsetValley
1/19/14, 2:32 PM
#2

Jag tar en nagelborste och borstar bort dammet och sen torkar jag av med en luddfri tuss med aceton.

Jag vet inte hur mycket du tycker man ska rugga upp, men jag tar extra vid kanterna och nagelbanden där det oftast blir släpp.

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Emdbo
1/19/14, 8:04 PM
#3

Använder du aceton med olja? (typ gripens gröna variant) isånafall kan det vara därför. Petar du bort nagelbanden ordentligt?

litenvovve
1/19/14, 10:15 PM
#4

Det enda vettiga svar: Gå en ordentlig utbildning så får du svaret på alla dina frågor.

SunsetValley
1/20/14, 8:59 PM
#5

#3 Använder 100% ren aceton 

#4 Hade jag haft åldern och pengarna hade jag gjort det

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Charlott_
1/20/14, 10:32 PM
#6

#5 Spara pengar! ;)

Annons:
SunsetValley
1/22/14, 7:49 PM
#7

#6 Är fortfarande inte tillräckligt gammal för att gå en utbildning, så det är inte ett alternativ och eftersom att jag tycker om att hålla på med naglar så gör jag det. Tänker inte direkt sluta nu bara för att jag inte kan utbilda mig.

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Charlott_
1/22/14, 8:28 PM
#8

#7 Mena att du fortfarande kan spara pengar TILLS du har åldern inne. Då kanske du har dem pengarna som behövs om du börjar spara nu! :)

nlinds
1/23/14, 7:50 AM
#9

skönt att det inte bara är jag med samma problem. känns som man kastade 2000 rakt i toaletten när gelen bara lossnade !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

SunsetValley
1/23/14, 10:22 PM
#10

#9 Ja precis så jag känner. Blir så frustrerad! Vet inte vad jag gör för fel?

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Charlott_
1/23/14, 10:40 PM
#11

#10 Som åvan skriver - spara pengar så du har till en utbildning när du har åldern inne så får du svar på alla dina frågor! :)

-Idaoh-
1/26/14, 10:12 PM
#12

#10 vad använder du för primer ?
får du gele på nagelband/sidor vid härdning ?
kan du beskriva steg för steg hur du gör ?
Tar du bort klet lagret mellan varje eller låter du de sitta genom alla lager ?
Vilket märke använder du ?

finns massor som kan orsaka släpp , har "forskat" ett tag på mina egna naglar , ca 3-4 år minns inte exakt .. Har testat olika märken och allt =)

SunsetValley
1/28/14, 2:00 PM
#13

#12 Jag avänder Nagelgigantens geleer

Jag börjar med att putta tillbaka nagelbanden och rengöra den helt ifrån övervuxna nagelband, sen buffrar jag upp hela nagelplattan, borstar av och torkar av med ren aceton.

 Sen limmar jag på en tipp, buffrar tippen och applicerar ett tunt lager primer över nagelplattan samt tippen (ser alltid till så att ingenting kommer på nagelbanden eller för nära).

Jag härdar primern i 2min i min 36W UV-lampa, torkar aldrig av nageln efter härdning förutom innan filning och efter finish gel.

Sen beroende på vad jag ska göra för design använder jag mig av den rosa eller persika färgade gelen. Då målar jag ett mellan tjockt lager och härdar i 2min, det gör jag två gånger.

Efter det lägger jag antingen glitter eller fransklinje som jag sen bygger över med genomskinlig builder.

När jag är klar torkar jag av alla naglar, filar till dem, borstar av, torkar med aceton och avslutar med ett tunt lager finish gel som härdas i 2min för att sedan torkas av. När allt är klart oljar jag nagelbanden och fotar.

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

Annons:
-Idaoh-
1/29/14, 12:29 AM
#14

ser ut som att du gör allt rätt .. väldigt mystiskt .. jag använder mig iofs av led gelerna , och har inte problem med släpp .. hmm ..

vart börjar släppen ? är de vid nagelbanden , tippen eller sidorna ?

SunsetValley
2/2/14, 3:16 PM
#15

Det börjar ingenstans, för hela bara släpper på en gång. I några fall har själva tippdelen bara lossnat, så funderar på om det kan vara limmet?

Föredrar att bygga med mallar, men det funkar inte alls, blir så att man bara kan dra av tippen då.

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

-Idaoh-
2/2/14, 4:12 PM
#16

tänkte själv på själva limmet .. kan va så att du inte ruggat upp ordentligt ifall hela släpper , prova å rugga med nått lite grövre så gelen får lite bättre fästyta . då buffblock gör en rätt glatt yta oftast

när jag bygger med mall så gör jag naglarna tjockare vid fria kanten eftersom de blir mer känsliga ifall dom är tunna och går lätt av

Emdbo
2/3/14, 12:44 PM
#17

Jag tipsar också om att gå med i gruppen nagelamatörer på facebook, där kan man få rätt bra hjälp också :)

Jag tycker också att det låter som du gör allt rätt och tänker att det är själva gelén som är ganska dålig. Jag använder själv nagelgigantens, men bara deras 1-phase och den tycker jag funkar helt okej.

SunsetValley
2/5/14, 8:31 PM
#18

#16 Ska testa att rugga upp dem mer nästa gång och se om det hjälper Vill inte ha naglarna så tjocka, så det är väl därför, haha ^^

#17 Har funderat på att prova något annat märke. Ska kolla in den gruppen, tack! :)

Kram Linnèa

Besök min blogg

 

-Idaoh-
2/6/14, 1:24 AM
#19

då ja jobbar som skomakare å måste använda naglarna delvis som verktyg så måste dom va tjockare å mer tåliga vid stresspoint med tanke på hur mycket skit dom får stå ut me dag ut å dag in ;)

sen är tjockleken som baken , delad , vissa vill ha tjocka å vissa vill ha tunna =) 

lycka till och hoppas ruggningen gör susen =)

thealealea
2/16/14, 10:13 PM
#20

Va försiktig för det som säljs ute på marknaden för vem som helst att köpa brukar innehålla dåliga ämnen och de kontrolleras inte av hälsovårdsmyndigheter samt läkemedelsverket. I den katogerin tillhör bland annat NG. Så då kan de mycket väl innehålla ämnet MMA som förstör ens egna naglar till slut. Va rädd om dig!

Annons:
-Idaoh-
2/18/14, 7:58 AM
#21

#20 Från NG's hemsida:

"Vi är medlemmar i Repa och våra produkter är registrerade hos Läkemedelsverket"

Så dåliga produkter tror ja inte de har =)

thealealea
2/18/14, 3:43 PM
#22

#21 Ok, fast det kan ju vem som helst skriva. Vet många skolor och utbildningar som går ut med att det är med i SANSA förbundet fast det inte är de, så mycket bluff i den här branschen. Jag vet iallafall att Läkemedelsverket jobbar på att endast utbildade ska kunna köpa produkter och att det inte ska säljas till privatpersoner just för de inte har kunskapen som krävs. :)

[Silverräv69]
2/10/16, 11:37 AM
#23

Allas naglar kan reagera olika på olika märken. Så mitt enda tips är att byta märke på dina produkter. många nagelsalonger säljer till hobby-byggare utan utbildning.

Jag själv rekomenderar Peggy Sage

satsuke
2/10/16, 12:48 PM
#24

Jag gick alltid till salong och fixade mina naglar förr. har tyvärr inte råd just nu, saknar det jättemycket!

Men i alla fall,  jag kan inte ha gelé alls. Det bara lossnar. Många vill hellre jobba med gelé än akryl, så jag har testat ett antal olika salonger och märken osv. Akryl däremot sitter som berget 😃

Så i värsta fall kanske du är som jag helt enkelt TS!

satsuke
2/10/16, 12:51 PM
#25

Asch såg att jag kanske missuppfattat TS nu, "gjort på flera olika" är troligen gjort på flera olika personer..jaja…

Pelzi
7/18/16, 8:51 PM
#26

Puttar upp tråden eftersom jag har samma problem, någon som har tips? Eller hur löste ni det som hade det problemet? :)

http://emmaskaninselar.blogg.se/

mandaliinnea
11/15/16, 12:58 PM
#27

Jag har tidigare använt Nagelgigantens produkter, rätt så säker på att det va exakt samma som du använder för hade exakt samma problem! Och vi kan ju säga att det absoulut är produkterna det är fel på!!! Använde dem under 3 års tid men nu för någon månad sen gav jag upp och har nu bytt material till akryl, det ända från Nagelgiganten som var bra var deras thickbuilder samt deras soak off gels. Rekomenderar att du byter märke och slipper känna dej som en sopa för att du försöker om och om igen och det aldrig blir som du vill!

Annons:
Michis 08
2/16/17, 4:59 PM
#28

Hej Tjejen! Ser att inlägget skrevs för några år sedan. 

Vore kul att höra om du löste problemet ?? ;)  

Av det jag såg kunde jag inte se något som du gjorde fel … om … 1. lampan var för svag 2. Primer var avsedd för Akryl/gel (det du inte använde) 

Har fått snarlikt problem .. och hoppas att jag löser det snart.  Tror att det är primer  - det finns en djungel och den jag hade blev tok hård o uv gelen mjuk. 

Tar gärna emot tips. 

/m.

Upp till toppen
Annons: