Annons:
Etiketttips
Läst 1492 ggr
Emmapower02
2015-07-12 23:01

Tips till nagelbitare?

Min killkompis gnager på naglarna och sina fingrar överlag… vad jag har förstått har han gjort det från tidig ålder och har svårt att sluta. Han har knappt nagel kvar och jätte sjuka fingrar… och väldigt dåligt självförtroende för just de.. men min fråga är vilka tips jag kan få så att jag kan hjälpa honom med detta?

mvh Emma<3

Annons:
lollynonna
2015-07-12 23:11
#1

Jag har gjort detta också sen jag fick tänder typ. ÄNTLIGEN har jag kunnat sluta! Jag hade stora "bölder" och sår på mina fingrar efter att jag hade bitit så mkt. Men nu är det inget alls! 
det jag gjorde för att sluta, och få mina fingrar friska och normala igen ar att ta papperstejp (tror jag det heter,den är vit och lite genomskinlig. Finns att köpa på apoteket) och en mjukgörande salva som aloe vera. Tejpade och smorde nytt varje kväll,efter en vecka var flera av de stora knölarna borta. 3 veckor senare var mina fingrar helt normala! Nu har även mina naglar börjat repa sig, så att du flikar de sig inte, och de kan växa mycket bättre! 

Jag fick stå ut med en del frågon om tejp på fingrarna men jag sa helt enkelt att jag hade sår, och att de var tvunget att läka. Då jag konstant haft tejp på fingrarna i 3 veckors tid så bet jag ju inte,och nu så glömmer jag liksom bara bort att bita. Detta har funkat super för mig!:D

// Linah 

 Medarbetare på djurannonser och gerbiler iFokus!
SolGerbilsidanSol

VildaVittra
2015-07-12 23:16
#2

En sak han kan göra är att gå till en nagelteknolog och få lösnaglar satta ovanpå hans egna (rester), då kommer han inte åt dom och har en chans att bryta ovanan.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Emmapower02
2015-07-12 23:22
#3

Har funderat på stop n grov medlet… men han sitter typ aldrig still så de kan bli lite svårt, men finns det sånna medel som håller längre d?

mvh Emma<3

Hamstern puff
2018-07-28 17:58
#4

Min kompis bet väldigt mycket på naglarna när hon var yngre så då köpte hennes mamma typ ett medel man tog på naglarna så dem smakar hämskt när man biter på dem. Kanske skulle funka?

Hamstern puff
2018-07-28 17:59
#5

Ojj tråden är från 2015 ser jag nu..

Upp till toppen
Annons: