Annons:
Etikettallmänt
Läst 1834 ggr
emmelii
8/17/16, 3:22 PM

Gelenaglar/Soak off HJÄLP MIG

Hejsan! Jag gör gelénaglar och har gjort det ett tag och har använt mig av colorgel för att variera färger, vilket jag köper på burk. Skulle vilja testa den sortens färgad gelé som är i "nagellacks flaskor" för när jag tittar på videos så ser det ut som att det är lättare att applicera och ser mer pigmenterad ut än dom man köper på burk. Är det nån som förstår vad jag menar??😭 Vad heter den sorten? Är det soak off? Eller kan det bara användas på sina egna naglar? Kan man härda soak off i uv lampa osv allt man gör för att bygga gelénaglar?… Har googlat och sökt på youtube men jag får inte svar! Snälla hjälp mig om det är nån som förstår vad jag menar! Jag brukar köpa mina produkter från nagelgiganten och där kan man ju beställa soak off ifrån. Nån som testat???  Jag länkar en video på vad det är för gelé jag menar att jag vill testa. (2:26 i videon) 

https://www.youtube.com/watch?v=giP3frZEWiY

Annons:
emmelii
8/17/16, 3:29 PM
#1

Och förresten jag använder uv lampa inte led

Zureel
9/1/16, 5:37 PM
#2

Inte testat den produkten men ser ut att vara ett vanligt gelpolish och de brukar vara hybrider så då är de inte starka nog att bygga med men man kan fortfarande måla det över en nagel man byggt med buildergel.

Alla gel produkter går att härda i uv-lampa medans vissa produkter bara går att härda med led lampa.


Elsa
10/7/16, 12:16 PM
#3

Bygg nageln först som vanligt, och måla på sedan med en färg. Som ovan skriver kommer det nog inte hålla annars.


Upp till toppen
Annons: