Annons:
Etikettallmänt
Läst 1011 ggr
kitte94
8/23/16, 10:46 PM

Tips på att bli av med nagelbitandet?

Jag har bitit på mina naglar hela mitt liv. Jag har försökt flera gånger att sluta men misslyckas hela tiden. Vill så gärna kunna måla mina naglar men är ju inge kul med de korta naglarna jag har. Jag märker att jag biter och pillar på naglarna pga lite olika saker. Det kan va nervositet, stress, ilska, oro. När jag undviker naglarna så biter jag på läppen. Har blivit tillsagd av tandläkaren att sluta bita då jag har problem med käken som vara blir värre av bitandet. Men är ju inte så lätt. Har ni några tips hur jag blir av med bitandet?

Annons:
belliiboii
8/23/16, 11:00 PM
#1

Följer då jag också gör det haha..

MoaL
8/23/16, 11:35 PM
#2

För mig hjälpte det att börja måla naglarna med genomskinligt nagellack. Dels blev de starkare och hållbarare, och dels kändes de finare ganska omgående, för de växer ut rätt fort när man inte är där och gnager på dem. 🙂

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

kitte94
8/23/16, 11:55 PM
#3

Jo jag har målat dom nu för att försöka sluta men har aldrig funkat mer än två månader. Tuggbehovet är för stort. Speciellt när det blir mycket omkring mig.

tixEntry
9/6/16, 2:34 PM
#4

För mig hjälpte det mest att sätta nagellack på dem, då ville jag inte bita i nagellacket och ville ha kvar naglarna fina längre, och efter ett tag hade jag nästan vant mig av med att bita på dem. 

Sedan hjälper det för mig om jag har något annat att pilla med när jag blir nervös eller rastlös; jag märker ofta att jag sitter och pillar med tygflärpar på kläderna eller liknande. Mina fingrar vill helt enkelt pilla med något, och ibland blir det nagelbitande.

Annars hjälper det med tuggummi, då får munnen något att göra. Det funkade för mig i alla fall. Det tog ca ett halvår för mig att "sluta", jag kan fortfarande bita ibland, när nageln gått sönder eller så.

Lycka till! :)

sociala medier jag använder mer eller mindre:
Wattpad: virrig      Instagram: lavendrclouds 
Twitter: lavendrclouds      Tumblr: lavendrclouds

kitte94
9/6/16, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Jo tuggummi är ju en bra metod. Men får inte tugga tuggummi så :/ Men jag har kört nagellack. Har fått ett litet lager av lacker av en vän. Har inte bitit på över en vecka nu så hoppas de hjälper :)

RoxannaS
10/2/16, 3:24 PM
#6

Jag fick höra av en bekant vilka vidriga bakterier de finns i/under naglarna. De skulle vara mer hygieniskt att t.ex slicka på en toaring och de fick mig att vilja kräkas, så de var de som fick mig att sluta.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
kitte94
10/2/16, 6:00 PM
#7

De tänket har inte funkat. Visst de är äckligt, men det har inte stoppat mig. Men nu har jag inte bitit på över en månad. Rekord tror jag ^^

RoxannaS
10/2/16, 6:29 PM
#8

Okej. 🙂 bra jobbat!


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Tuulikki]
10/3/16, 11:42 PM
#9

Jag slutade bita/riva på naglarna genom att måla med genomskinligt lack varje dag ett tag, haha. Gjorde naglarna mycket starkare och eftersom jag gjorde det varje kväll kändes det onödigt att bita på dem. Tog alltså inte bort lacket utan målade lager, på lager, på lager…

Upp till toppen
Annons: