Annons:
Etiketttips
Läst 2696 ggr
Fannyshamster
9/9/16, 6:04 PM

Biter på naglarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej jag behöver hjälp! Jag är 11 år och har bitit på mina naglar sen jag va 4 år. Jag försöker att inte bita men det funkar inte, jag gör det omedvetet. Snälla hjälp jag vill ha fina naglar!

IF the way don't go right, go left

Annons:
greenseng
9/9/16, 6:46 PM
#1

  Min första tanke här är att du kan sätta ett skydd på fingertopparna under en kort tid. Kanske bara ett litet plåster på varje fingertopp kan hjälpa här.

Det är ju trots allt bara en vana du har. Genom att göra detta ett tag så kommer du helt enkelt bort från denna vana. Kan kanske se lite märkligt ut, men om någon frågar så är det bara att säga som det är. De flesta förstår dig nog utan några som helst problem. Du är inte den enda i världen som har bitit på naglarna. Och detta behöver inte ta så lång tid.

   Meditationen tar dig varsamt fram... fram mot ett uppvaknande.

Fannyshamster
9/9/16, 6:49 PM
#2

Ok

IF the way don't go right, go left

The_pearl
9/12/16, 6:59 PM
#3

Nu är du bara 11 så detta är inte en lösning för dig nu. Det so. Hjälpt mig är att gå och bygga snygga naglar. Dom kunde man inte bita på, å man ville inte bita iheller. Annars har hypnos hjälpt mig. Hypnoterapi. Det är väldigt effektivt när man har någon slags beroende, som då nagelbitning.

Maria
9/12/16, 7:25 PM
#4

Förr fanns det något på apoteket som hette "stopp och väx" som man penslade på naglarna och det smakade vedervärdigt. Kanske finns det fortfarande?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fannyshamster
9/12/16, 7:54 PM
#5

Vad är hypnoterapi?

IF the way don't go right, go left

The_pearl
9/12/16, 9:40 PM
#6

Hypnoterapi är en behandling där du sätts i hypnos, där man genom hypnosen kan gå till ens undermedvetna för att hitta anledningen till beroendet. Som anledningen till varför du började bita på naglarna. Eller så kan man leta upp anledningen till varför man biter osv. Det är alltså ingen hypnos som man ser på tv där man gör konstiga saker. Denna hypnosen är för att lösa de problem som man kan ha. Fungerade toppen för mig!

Annons:
Fannyshamster
9/13/16, 7:15 PM
#7

Ok

IF the way don't go right, go left

RoxannaS
10/2/16, 3:19 PM
#8

Det som enkelt hjälpte mig att sluta var när jag fick höra vilka vidriga bakterier och sånt som fanns i/under nageln. De fick mig att vilja kräkas. De sas att de var mer hygieniskt att slicka på en toaring än att bita på naglarna. Kanske läs på lite och se om du hittar någon sån information som kan "skrämma" väck vanan?


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: