Annons:
Etikettallmänt
Läst 4479 ggr
k@st@nj
2016-09-11 21:24

Skadad nagel, hjälp! (äcklig bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hade såna lösnaglar man klistrar på. På semesterresan sprack dom och jag ville ta bort dem men hade ingen remover.. så… ja jag bände bort dem helt enkelt (korkat jag vet). Nu ser min tumnagel ut såhär. Översta skiktet på nageln är borta och det är helt mjukt där. Men gör inte ont om man inte trycker. Nåt "nagelaktigt" skikt kvar. Har satt en nagelförstärkare på, bara för att göra nåt. Vad tror ni??? Kommer det växa ut normal nagel eller är det kört?

Annons:
mejamylove
2016-09-11 21:35
#1

Böjde eller brände??

k@st@nj
2016-09-11 22:02
#2

Brände?? Jag skrev bände. Utan R. Av verbet att bända. Bända loss något. Någon nagelkunnig som vet hur det här kommer att gå?

mejamylove
2016-09-11 22:15
#3

#2 det såg bränt ut så trodde du kanske skrivit fel xD men då vet jag hahah. Min tumnagel trillade av när jag var mindre, men det växte ut en ny. Jag tappade en sten på den och sen ruttnade den bort. Sålänge inte roten är skadad så kommer det växa ut en ny

k@st@nj
2016-09-11 22:18
#4

Haha, jag håller med om att det ser för jäkligt ut… Ser framför mig hur jag sitter med tändaren som en galning och eldar upp alla naglar 😃 Hmm hoppas inte roten är skadad, finns kanske hopp då…

mejamylove
2016-09-11 22:21
#5

Hahah jaa, tror faktiskt inte det är så illa. Svårt att skada roten om man inte eldar på den till exempel :)

leemland
2016-09-12 18:11
#6

Jag tycker du ska låta nageln vila ett par veckor. Inget nagellack eller så på!

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
[AnimeV4]
2016-09-12 18:34
#7

Låt vila och håll rent! Tvätta noga med tvål och vatten.

MalinSvenson98
2016-09-13 16:48
#8

Som ni redan sagt låt nageln vila och håll rent. Att applicera lite nagelolja är nog inte helt fel. Hoppas det blir bra :)

RoxannaS
2016-10-02 15:22
#9

Jag känner igen det där. Har gjort samma tabbe själv. Min nagel såg betydligt värre ut än din. Och den växte ut normalt. Försökte klippa ner den och hålla den kort tills allt skadat växt bort. Sen var den normal igen.

Har man otur kan man få permanenta skador. Som gropiga naglar osv. De har jag fått. Men är glad att den ser någorlunda normal ut nu i alla fall.


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
[Tuulikki]
2016-10-03 23:44
#10

Olja, olja och åter olja! Undvik vatten eller annat som torkar ut nageln. Skydda med ett litet plåster om du ska göra något där man utsätter nageln. Diska med handskar osv, you get it :)

Elsa
2016-10-07 12:14
#11

Låt nageln vila så mycket det går, som några ovan skrivit. Och som RoxannaS skriver kan man få permanenta skador. Min man slog i sin lilltå som barn och det kom inte ut någon nagel igen, men det är nog rätt ovanligt att det blir så illa :p


Upp till toppen
Annons: