Annons:
Etikettallmänt
Läst 1034 ggr
[Littlepig]
2016-09-28 22:09

Hur ofta målar ni?

Har kommit in i en nagelperiod nu.. och fixar gärna naglarna med lack osv. I nuläget målar jag naglarna ca 1 gång i veckan men det känns som att removern (den jag har nu är från Depend tror jag) sliter på naglarna. Det blir alltid torrt men jag är noga med att tvätta händerna och ta olja men det känns som att det ändå sliter. Vet någon om det gör det? Är det slitsamt att måla naglarna en gång i veckan?

Annons:
MalinSvenson98
2016-09-29 11:01
#1

Själv har jag ett stort nagelintresse och brukar måla om naglarna ungefär 1 gång i veckan. Ibland oftare, ibland längre tid emellan. Testa en annan remover kanske? Depend har ju tagit fram flera olika sorter nu som luktfria, milda o.s.v. så testa dig fram :) annars är mitt tips att olja och vårda naglarna ordentligt mellan lackningarna (olja gärna morgon och kväll, och någon gång på dagen om du orkar ;)) och tänk på att olja när du har lack på oxå :), för delen av nagelplattan närmast nagelbandet är fortfarande fri och tar upp olja och den biten växer ju mer och mer sen. :) hoppas du fick något tips iaf :D

Quokka
2016-10-02 09:21
#2

Jag målar mina oftare än så, kanske mer två gånger i veckan. Som Malin skrev så rekommenderar jag också att använda olja ofta! Själv är jag inte så bra på att komma ihåg det, men gör det så ofta jag inte glömmer ;)

[Tuulikki]
2016-10-03 23:46
#3

Målar mina jätteofta då jag tröttnar superlätt. Så länge man sköter naglarna/händerna noga är det ingen fara :) Olja naglarna + nagelbanden och smörj händerna med handkräm så är det lugnt. Och bli inte rädd om nageln gulnar för att du målar ofta, det är inget konstigt alls och man behöver inte göra någonting åt det. Dock händer det inte lika lätt om man använder baslack :)

Upp till toppen
Annons: