Annons:
Etikettallmänt
Läst 5644 ggr
osåädet
11/2/16, 8:17 PM

Riktigt skadad nagel, info tack! (med bild)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har alltid bitit på naglarna men har nyligen lyckats sluta med att bita (har gått ca 5 dagar) och ser hur de flest naglarna börjar växa igen. En av naglarna har jag dock bitit riktigt mycket på och ''slitit av'' delar av den, denna har inte visat några tecken på att börja läka eller något så jag undrar vad jag borde göra! Eventuellt tack för alla svar.

Annons:
leemland
11/2/16, 8:20 PM
#1

Jag tror inte där är så mycket du kan göra faktiskt.  5 dagar är inte så lång tid, du får nog bara vänta och se.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Stallmima
11/2/16, 8:25 PM
#2

Det tar lite tid för en nagel att växa ut, har själv varit nagelbitare så jag vet. Se till att smörja in händerna nu i vinter så blir det snart bättre. Men som sagt det tar tid…

[Tuulikki]
11/2/16, 9:01 PM
#3

Olja 2-3 ggr per dag med nagelolja (vanlig olivolja går lika bra). Ha handskar när du diskar eller liknande då vatten torkar ut naglarna. Smörj in händer och nagelband med handkräm och använd vantar när du är ute.

Zadeira
11/2/16, 9:53 PM
#4

När naglen ser ut så så måste den växa ut för att läka, så den kommer nog inte bli bra förren den växt ut helt igen.

[mia323]
11/8/16, 9:28 PM
#5

Lägg gärna upp en bild ca en gång i veckan så vi får se hur läkningen fortskrider. Det kanske kan peppa andra nagelbitare till att sluta. Lycka till med att få fina naglar.

Fannyshamster
11/17/16, 8:40 PM
#6

Eftersom nageln går in i mitten och så hade jag men en gån. Jag lät den bara va och nu är det ok igen

IF the way don't go right, go left

Annons:
osåädet
11/19/16, 3:24 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

*UPPDATERING*
Tack för tipsen, det har gått några veckor nu och man märker verkligen skillnaden!
Ska försöka komma ihåg att lägga upp en bild när det har läkt klart (i fall jag inte börjar bita igen :S).

Stallmima
11/19/16, 9:03 AM
#8

Bra skillnad, Börja bita på morötter i stället och låt bli naglarna  😉

leemland
11/19/16, 5:44 PM
#9

verkligen skillnad ! Lycka till 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

[mia323]
11/20/16, 7:14 PM
#10

Va roligt att se att det går framåt.

[Tuulikki]
11/21/16, 2:43 AM
#11

Kul att se sån skillnad, fortsätt så!🙂

Miasma
12/22/16, 1:09 AM
#12

Som gammal erfaren nagelbitare: byt vanan mot nagelvård med roliga produkter. Nagelbandscreme från Burt Bees är essentiell (får naglarna att växa starkare och längre, köp olja med små molekyler alltså inte olivolja utan snarare mandelolja som kan tränga in i naglarna och experimentera fram din egna handscrub. Min personliga favvo har blivit kaffesump, mandelolja, honung och lite banan. Till slut blev det så roligt att hålla på med händerna att jag bara slutade bita. Ps. För framtiden - en bra fil att alltid bära med sig.

leemland
1/17/17, 9:16 PM
#13

Hur har de gått och hur ser nageln ut?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: