Annons:
Etikettutrustning
Läst 1057 ggr
Officielle
2016-11-05 17:49

Gel

Använder just nu gellack från isadora som inte behöver härdas, utan de torkar som vanligt. Har ett topcoat från samma märke. Skulle vilja prova gellack från andra märken, undrar om jag måste köpa det tillhörande topplacket eller om jag kan använda ett gellack från tex Sally hansen och ha isadoras topplack över?

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

Annons:
[Tuulikki]
2016-11-05 19:04
#1

Lite OT, men trivs du med det från Isadora? 

Har inget svar på din fråga, har ingen koll på det här med enkla gel-lack man använder själv. Är nyfiken på det dock :)

Officielle
2016-11-05 20:15
#2

#1 Ja, gellacken från Isadora är riktigt bra! :)

Sweet as sugar, cold as ice, break me once i'll break you twice. 

[Tuulikki]
2016-11-05 20:41
#3

#2 Då ska jag absolut prova :) Blir nageln starkare än med vanligt nagellack?
Har bara erfarenhet av gelénaglar gjorda på salong :)

Gladasvampen
2016-11-06 00:40
#4

Jag skulle kunna tänka mig att du kan byta topplacken på dessa. Dem där gel-lacken som inte behövs härdas är egentligen vanliga nagellack med mer glans och en lite glansigare top coat, därför tror jag nog att de har ganska liknande formula och kan blandas :)

TheUnknown
2016-11-09 19:52
#5

Jag har använt mig av depends gel startkit som såldes förut. Det får tyvärr inte säljas i sverige längre för några personer fick infektioner kring naglarna av det. Jag personligen tror att det är för att de var extremt känsliga eller inte tog bort överflödet innan härdning. Det har funkat perfekt för mig och jag har köpt nagellacker och andra tillbehör från norge senaste tiden. Har dock gått på riktiga gelenaglar nu :) Men tummen upp för de.

Upp till toppen
Annons: