Annons:
Etiketttips
Läst 2636 ggr
Moa1994
2016-12-27 14:29

Starkare naglar?

Vill gärna kunna ha lite längre naglar men dom spricker o skivar sej hela tiden. Har underlack och överlack från la femme och sen lite olika färgade lack mellan. Finns de något naglestärkande man kan ha som funkar? O kan man ha det som underlack eller ska man ha bara det?

Annons:
[PeterTM]
2016-12-27 14:39
#1

Kisel (Silicea), finns i hälsokostbutiker och på Apotea.

[Tuulikki]
2016-12-27 22:40
#2

Jag tjatar om detta hela tiden men det är såå viktigt att olja naglarna. Vanlig olivolja funkar om man inte vill köpa en speciell nagelolja!🙂

Undvik vatten i den mån det går, t.ex använd handskar då du diskar och liknande saker, ja du förstår🙂

Moa1994
2016-12-28 17:18
#3

Har en olja från fyndiq som heter "tha garden of colour" so.äm jag oljar med 1 gång om dagen o sen har jag sånna o.p.i som man skruvar upp oljan ur. Har haft lack på i 3 månader för o försöka hålla dom starka men hjälper inte.

Moa1994
2017-01-03 15:31
#4

Köpte något från sally hansen. Men visade sej att de va nåt konstigt gel som bara lägger sej på nageln o samlar damm?? Det e de blåa gelet

H-lena
2017-01-26 18:15
#5

Det finns även nagelstärkare som man kan ha på, dels i form av baslack men även såna som mer "åker in" i nageln. Den du köpt från sally hansen verkar inte va rätt typ för dig, jag har själv aldrig använt nåt därifrån men vad jag har hört så ska sally hansen vara ett bra märke.


Moa1994
2017-01-30 14:49
#6

Har nu under ca 3v tid haft nageloljan och de blåa geleet på typ varannan kväll och mina naglar har hållt jättebra! Jobbiga e nu att dom e mjuka o böjer sej baklänges om jag tar typ i ett vedträd för o slänga in i pannan xD ajaj Men annars e dom perfekta :D

Annons:
[PeterTM]
2017-01-30 17:24
#7

Jag trodde att TS ville ha starkare naglar, inte påförda produkter som möjligen ger intryck av starkare naglar. Det var därför jag föreslog kiselpreparat.

[Tuulikki]
2017-01-30 20:06
#8

#7 Olja är jätteviktigt för naglarna och stärker dem på riktigt. Tillskott skulle säkert hjälpa till också, men att olja ofta är som sagt viktigt. Det finns väldigt många som går runt med allt för torra och nagelband… Det är ingenting för den som vill ha starka och friska naglar.

[PeterTM]
2017-01-30 23:24
#9

#8 Uppenbarligen är det mycket sån olja som sabbar naglarna mer än vad den hjälper, det är det intryck jag får av att läsa här. Kanske vore det bättre med vanlig olivolja eller motsvarande. Har man brist på kisel (silicea) finns det ingen skönhetsprodukt i världen som löser nagelproblemet.

[Tuulikki]
2017-01-31 01:07
#10

#9 Ingen säger att man behöver köpa en speciell nagelolja. Jag nämner nästan alltid att oliv-/kokos-/rapsolja duger lika fint, vilket det gör. Vi tvättar och spritar händerna ofta och då försvinner den naturliga olja nageln behöver.

Tror man att man har brist på något ämne får man kontakta sin VC och ta det därifrån. Jag tycker det är mycket mer onödigt att lägga pengar på kosttillskott man kanske inte ens behöver och stoppa i sig dem, än att köpa olivolja på affären.

[PeterTM]
2017-01-31 01:39
#11

#1 Om man (som jag emellanåt) har naglar som spricker och skiktar sig när jag jobbar med något, kan det bero på kiselbrist och det är inte skadligt att ta kiseltillskott så länge man följer de kostråd som finns.

Min naglar blir mycket bättre när jag äter kiseltillskott. Kisel är ett spårämne och eftersom det inte ingår så mycket örter i min kost så är det lätt att få brist på kisel.

Jag spritar aldrig händerna hemma, tvättar mig bara med två och vatten. Sen tar jag Bepanthen på handryggar fingrar, nagelband och naglar. Oljan kladdar för mycket när den rinner.

[Tuulikki]
2017-01-31 05:00
#12

Det rinner ingenting när jag oljar mina naglar. Jag penslar på lite och masserar in det. Supersmidigt att ta en tom nagellacksflaska och fylla med olja, penseln är i perfekt storlek.

Vill man inte hålla på med olja varje dag kan man "bada" fingertopparna i en skål med t.ex kokosolja en gång i veckan. Doppa fingrarna och ha i en stund, sedan massera in det tills det är "torrt".  Ju oftare desto bättre.

Kan tillägga att inte bara nagelbanden & -bädden behöver olja, har man långa naglar är det även viktigt att återfukta på undersidan av nageltippen.

Om man nu mot förmodan inte vill pyssla om sina naglar med olja över huvud taget är det bra att smörja in händerna och fingertopparna med en fet kräm nu när det är så torrt i luften. Vanlig handkräm funkar fint. Även feta/återfuktande krämer man hittar på Apoteket, t.ex Bepanthen som #11 nämner är bra.

Michis 08
2017-02-16 16:44
#13

Hej!! ser att det står en massa om olja … väljer att blunda och inte se det som står . ;) 

Jag har i flera år använt Trind - Nail repair collor . 
Funkar för mig som är oförsiktig. 

För att piffa till mig så kan jag ta något genomskinligt glitter på, valfritt märke, för att få glans.  ca 120 :- / håller ca 3-6 månader, beroende på hur man använder den . 

Lycka till!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
nypisnina
2017-10-08 20:38
#15

Mina naglar har blivit starkare efter att jag smörjer de ofta med en egenkomponerad olja, kokosolja, olivolja och risinolja. Jag ville att mina naglar skulle växa ut fort och bli långa och starkare. Jag är mindre i vatten och tar hand om mina nagelband, ungefär varannan eller var tredje dag och använder inte aceton utan ett nagellackborttagningsmedel från Depend: https://www.lyko.se/depend/depend-nagellackremover-snabbdoftfri-250ml

Jag köpte den för att jag tyckte alla luktade så starkt och det visade sig att den var jättebra för mina naglar. Den torkar inte ut nageln och jag målar naglarna lika ofta som jag tar hand om mina nagelband. Så mina tips är använd olja, massera, ta hand om nagelbanden och använd ett snällt nagellackborttagningsmedel som inte torkar ut. En sak till, när du filar de, gör inte en sågande rörelse som går fram och tillbaka utan fila bara åt ett håll, då flisar sig inte nagelfibrerna.

Moa1994
2017-10-10 06:34
#16

Jag fick långa fina naglar när jag använde sechevite o deras överlack som bör som gel. Men efter ca 5 månader så var naglarna helt genomskinliga o som en tunn plastpåse i kvalité. Smörjer händerna många gånger om dagen o använder nagelolja mm. Så nu är dom närfilade igen efter att ha haft ca 1-1,5 cm långa utväxter :(

Upp till toppen
Annons: