Annons:
Etiketttips
Läst 1912 ggr
Tyst
2017-03-01 13:49

Naglar totalförstörda

Jag behöver verkligen hjälp med hur jag skall rädda upp situationen för mina naglar.

Long story short så hade jag aldrig varit på nagelsalong, och jag ville testa gellack på kul. Läste på så jag visste att jag åkte till en bra salong och åkte iväg för manikyr med gellack. De gjorde ett bra jobb, lackningen blev jättefin verkligen och satt benhårt länge. Bara ett nagelband som blödde lite. Dock blev jag rätt burdust flörtad med av han som gjorde mina naglar, han gned sina ben mot mina, killade mina handflator och försökte få mitt telefonnummer bland annat. Ingen kul upplevelse, jag ville få fina naglar inte bli flörtad med och antastad, vill jag bli det köper jag andra tjänster.
Eftersom det blev så fint beslöt jag mig för att göra det igen men på annan salong. Kollade upp även denna salongen och den hade fått fina recensioner. Gick dit och fick mina naglar fixade. När jag gått därifrån och är halvvägs hemma upptäcker jag dock att naglarna känns "svampiga"

Naglarna är nu tunna som attan, och har gått sönder så pass mycket att det börjat blöda på sina ställen. Nagelbanden är även infekterade på 3 ställen, det kommer ut lite var när man trycker på svullnaden runt om. Hela fingrarna gör ont. 
Prio ett måste ju vara att försöka få bort infektionen, vilket jag också har försökt göra, desinfekterar två gånger om dagen och håller mig borta från smuts, låter det torka när jag kommer hem osv. Detta har dock inte hjälpt, och två veckor senare är nagelbanden fortfarande infekterade.

Hjälp, Vad göra?

Annons:
Honestyisdead
2017-03-01 13:53
#1

Gå till läkare!

Herveaux
2017-03-01 13:55
#2

Jag kan ingenting om nagelvård, men jag tycker du absolut ska kontakta båda salongerna.
Den första för att det inte är okej för en nageltekniker att bete sig sådär.
Den andra för att visa dina naglar och ev. få ersättning om det är dom som har brustit i sitt arbetet med dina naglar och få råd om hur du kan rädda dom/få hejd på infektionen.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Tyst
2017-03-01 14:05
#3

#1 Får nog faktiskt ringa VC för jag verkar inte få bukt med infektionen på vanligt sätt. Känns så himla patetiskt bara 😃

#2 Jag har försökt kontakta första salongen. Det visade sig att det är chefen/ägaren av salongen som betedde sig så, han var inte direkt öppen för kritik.

Andra salongen hänvisar till en text de har i sitt infoblad, där det mycket riktigt står "vi avskriver oss allt ansvar för naglar som går sönder och infektioner" Så där står jag nog med skägget i brevlådan?

Michis 08
2017-03-04 00:09
#4

Hur har det gått ?  
Det jag hör är att något har gått fel, gamalt gel/ glömt att ha primer/lampstyrkan var inte det som gelen/lack krävde. 

1. om du inte är nöjd så ska du 1. få pengarna tillbaka. 

2. behöver du uppsöka vård ?? så ska dem stå för det. 

3. Trind har naile repar med färg, rosa. Ta det tills naglarna börjar kännas intakt igen. (mitt råd) Då är jag bara en glad amatör ;) 

/m.

Tyst
2017-03-07 10:56
#5

#4 Jag fick gå till VC, läkaren punkterade den delen av nagelbanden där det hade blivit som en "bulle" och såg till att allt var kom ut. Sedan har jag kört som vanligt med desinfektion med Jod, så nu är det nära utläkt. Smärtan i de tre fingrarna som hade infektion försvann några timmar efter behandlingen av läkaren. Så skönt!

"3. Trind har naile repar med färg, rosa. Ta det tills naglarna börjar kännas intakt igen. (mitt råd) Då är jag bara en glad amatör ;) "

Det skall jag testa! Hur får jag bort gellacken på bästa skonsamma sätt? Naglarna trasar fortfarande sönder så fort man tittar på dem, så jag vill helst inte behöva fila bort lacken.

leemland
2017-03-12 19:15
#6

Du ska absolut inte göra något med dina naglar förren alla infektioner är borta! Och även efter infektionerna är borta bör du vänta några dagar åtminstånde. När allt är "bra" igen. Då tar du bort gelen. 

Däremot vet jag inte om det är bäst att gå till någon som tar bort gelen -mest så det inte blir mer eller andra problem med dina naglar. Jag har ingen aning om hur man tar bort gelen själv annars tyvärr.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
Tyst
2017-03-13 10:10
#7

Nu är infektionerna borta och nästan läkta. jag har bestämt att lacken får sitta kvar, och att fila naglarna kortkorta medan de växer. Då kan de inte gå sönder lika lätt tänker jag.

Tänker att när lacken är helt borta från naglarna, så har ju naglarna växt ut på nytt igen. Sen ska de få vila och ompyssling i någon månad eller två.

Trist, jag ville ju bara ha fina naglar 😕

leemland
2017-03-27 13:08
#8

Hur är det med dina naglar nu ? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Tyst
2017-03-28 11:21
#9

De har växt ut till en tredjedel ungefär, och jag filar bort så fort det blir lite längd på dem för att undvika att de går sönder så mycket. Kan känna på naglarna att den nyutväxta delen är hård och tjock som den skall, medan det gamla är tunt och svampigt.
Det gamla och trasiga flisar sig så fort jag tar i något för hårt och är allmänt omöjligt på alla sätt och vis, dessutom är det inte jättesnyggt med flagnande nagellack i skrikande rött men jag får ta den smällen haha, har inte hittat något bra sätt att ta bort gellack förutom att fila bort det, och det känns inte som ett alternativ.

Infektionen är borta, så det känns skönt.

Det finns hopp! Jag hade hoppats på att de skulle hinna växa ut innan sommaren men det lär inte hända 😕

leemland
2017-03-28 16:18
#10

#9 Vad skönt att infektionen är borta iaf 🙂 
Jag tror ju absolut det är bättre att vänta och låta det växa ut själv, men har du testat att googla och kolla om hur man själv tar bort gelenaglar?

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Michis 08
2017-03-29 20:14
#11

Oj! Ser att du svarat ;) 

Ta bort gel med att badda bomull i aceton , lägg det på nageln.  Linda det med folie, låt det verka. Fila bort . 

Det tar tid, ta du vanlig aceton - då det löser upp bättre. 

:)

Tyst
2017-03-30 09:30
#12

Svarar både #10 och #11

Jag har googlat på olika sätt att ta bort gele men det verkar som att de flesta metoderna gör att naglarna 1. Blir torra och går sönder lättare (Aceton) eller 2. Blir tunnare (fila bort) Så jag kör på inget av alternativen, så får naglarna se ut som mähän ett tag 😉

Honestyisdead
2017-03-30 11:51
#13

#12 Så länge man bara filar på gelén är det ingen fara.

Annons:
Upp till toppen
Annons: