Annons:
Etikettallmänt
Läst 436 ggr
Moln32
3/10/17, 12:38 PM

Gelnaglar med akryl?

Förra sommarn gjorde jag mina naglar hos en salong och dem är så himla duktiga! Men sedan har jag blivit intresserad av naglar och gjort själv några gånger men har dock tagit en paus ifrån naglar i ca ett halv år nu men har blivit så intresserad igen. Funderar jätte mycket på det hon gjorde på salongen.. Först använde hon sig av någon slags gelé istället för tippar för att bygga naglarna längre och sedan hade jag de under uv lampan. Sedan minns jag inte om hon gjorde något här imellan men hon använde sig sen av dippowder.. Och om jag inte har fel är inte det akryl? Kan man göra så att man först bygger upp naglarna med gelé och sen använda sig av dippowder? Tror dock den var vit eller "clear" för sedan lade hon på ett lager med nagellack som jag sedan också hade under uv lampan och sen var det klart. Och sista gången jag gjorde naglarna på salongen (alltså inte refill eller så) så var det så svårt at få veck naglarna. Aceton fungerande inte utan satt verkligen fast i mina riktiga naglar och gjorde så ont. Vet dock att akryl är känslig mot aceton, nagellacksremovers osv medan gelé måste man fila bort. Så kan man använda sig av både gelé och akryl eller inte? Eller vet någon vad hon faktiskt gjorde? Tacksam för svar:)

Annons:
[Tuulikki]
3/15/17, 4:27 PM
#1

Jag råder dig att verkligen inte hålla på med akryl hemma så länge du inte har utsug, munskydd och faktiskt allra helst - utbildning.

Det är riktigt farligt att få i sig dammet som uppstår när man filar till akrylen, och jag tror att det är många som inte riktigt tar det på det allvar det skulle behövas.

Honestyisdead
3/15/17, 4:29 PM
#2

#1 Vad jag förstått är gelé lika giftigt och ska behandlas på samma vis.

[Tuulikki]
3/15/17, 4:35 PM
#3

#2 Absolut! Läste nog inte tillräckligt noga för att inse att TS pysslar med gelé hemma🤪

Munskydd och framförallt utsug skall alltid finnas. Inte kul alls att få i sig damm från härdplaster.

Upp till toppen
Annons: