Annons:
Etiketttips
Läst 794 ggr
Jungfru82
7/1/17, 11:23 PM

Essie great love & color

Någon som använt detta till sina sköra naglar som går sönder hela tiden och hur tycker ni att det fungerar? Jag målade på i torsdags men då jag jobbar inom restaurang och har en rengöringsmedel och är en del i vatten så har det redan börjat flagna tänkte jag skulle börja använda plasthandskar 😁men som sagt någon som testat detta och tycker det fungerar bra?

Annons:
Jungfru82
7/2/17, 12:13 AM
#1

Treat love & color menade jag

nypisnina
7/3/17, 3:17 PM
#2

Flagnar det trots att du kapslar in topparna och använder topcoat? Mina naglar håller i veckor när jag gör så.

Jungfru82
7/4/17, 9:37 PM
#3

Måste jag ha överlack? Det har jag tyvärr inte fattat

Jungfru82
7/4/17, 9:39 PM
#4

Kapslar in topparna vad menar du med det? Ska man inte ha nagellacket på hela nageln?

Jungfru82
7/4/17, 9:39 PM
#5
Zadeira
7/7/17, 4:30 PM
#6

#4 Gissar att #2 menar att du ska måla även på nagelkanten, alltså längst ut på toppen. Gör man det brukar det hålla bättre. Du måste inte ha topcoat men det håller bättre och tåler mer slitning.

Annons:
nypisnina
7/8/17, 3:28 PM
#7

Precis som #6 säger så målar du i utkanten av nageln, nagelkanten. Det är bra att ha topcoat för blir det slitningar så tar det på topcoaten först och inte på själva färgen. Jag brukar lägga på ett lager med topcoat till då och då om det är något jag vill ska hålla glansen länge eller om det blir slitet. Sen är det ju också bra att ha basecoat, upplever att nagellacket sitter bättre och dessutom så slipper man missfärgningar på sin egen nagel. Jag har dock använt topcoat som basecoat med, det funkar också om man inte vill köpa basecoat.

Upp till toppen
Annons: