Annons:
Etikettdiskussioner
Läst 1358 ggr
mandymoo
2017-07-24 17:28

Gulnande överlack

Jag undrar om det är någon annan som har erfarenhet av att överlacket "gulnar" eller hur jag ska förklara det - det blir "smuttsigt". 

Har jag t ex silverglitter på naglarna tar det någon dag så ser det mer ut som guldglitter. 

Nu tog jag precis bort lack o la på nytt. Men kan ta en bild igen på mina naglar jag har nu om några dagar för att visa hur jag menar.

Jag undrar mest om det bara är jag som har denna erfarenhet eller problem (inte skoj när ljusa lack på någon dag ser smutsiga ut) 

Men framför allt varför det blir så?

Jag har provat olika överlack, samma resultat. Olika lacker under eller inget alls… samma resultat.

Annons:
Grace2009
2017-07-24 20:44
#1

Jag har ingen erfarenhet av detta men det låter ju märkligt. Jag har haft silverglitterlack och det har fortfarande varit helt klart silvrigt efter en vecka (fast lagt på nytt topplack då och då under veckan då). Kommer naglarna i kontakt med någonting som ger färg/en reaktion? Rökning kanske? Skulle vara intressant att få reda på vad det här är 😛

mandymoo
2017-07-25 18:54
#2

Jag röker inte  o kommer knappt i kontakt med rökare alls…

ett tag tänkte jag om det berodde på att jag dagligen tvättade bilen (kör taxi) att ämnen i schampo, avfettning eller fälgrengörning eller till o med det man gör rent invändigt med. Men så har jag nu suttit växeln o inte alls kommit i kontakt med dessa ämnen - men fortfarande gulnar eller bli överlacket smutsigt…

Grace2009
2017-07-25 19:06
#3

#2 Bilschampo/avfettning lät ju som en bra teori, men lär ju inte vara det när det gulnar i växeln också. Hmm… Hoppas någon klurar ut detta 🤔

nypisnina
2017-07-27 11:51
#4

Kan det vara så att dina överlack krackelerar lite när du jobbar som du gör med olika medel m.m. så att det helt enkelt kommer in mikroskopiska partiklar? Eller kanske att din naturliga nagel har tagit stryk liksom under nagellacken och att det är den naturliga nageln som skapar oregelbundenhet i topplacket så att det kommer in smuts? Har du testat med typ gellack om det blir likadant? Eller gellack som topcoat bara?

Grace2009
2017-07-31 21:32
#5

Hur går det? gulnar det fortfarande?

Upp till toppen
Annons: