Annons:
Etikettallmänt
Läst 2127 ggr
nypisnina
2017-07-27 18:55

Min nagelresa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har haft gelénaglar och akrylnaglar ett bra tag nu och det är jätteroligt, fint och ganska dyrt. Jag målar dessutom naglarna mycket och ofta och övar mig på olika nageldekorationer, både handmålade saker och lite olika design, det är hur kul som helst. Men det är så tröttsamt med det här eviga filandet och kostnaden så nu har jag ett nytt nagelmål, få egna schyssta naturliga långa naglar. Tjooo!

Jag har aldrig haft långa bra naglar för jag är en nagelbitare till och från, och när jag mår dåligt så går jag dessutom på nagelbanden, och gärna skinnet runt om också… mina händer och naglar har sett ut som ett h-vete ett bra tag nu men nu har jag bestämt mig.

Jag ska lacka mina naglar med genomskinligt lack nu, har valt Essies topcoat, bara för att ge lite styrka och för att jag inte ska riva mig, de är så tunna att de är vassa. Varje dag ska jag ge dem ett bad i en blandning som jag har komponerat själv och tre (eller fler) gånger om dagen ska jag massera in olja i naglarna och även fingrarna. Jag har även börjat med ett kosttillskott som ska vara bra för naglar. Första dagen och mina naglar ser ut såhär. Blääää! 🤮 Men det kan bara bli bättre.

Önska mig lycka till!

Annons:
Grace2009
2017-07-27 19:58
#1

Varför ska du bada med varje dag? Bör man inte undvika vatten så gott det går för att få  starka naglar? Trodde vatten får dem att svälla upp och skiva sig mycket lättare.

nypisnina
2017-07-27 20:08
#2

Det är ett speciellt oljebad som jag har komponerat ihop med mina favoritoljor och lite andra ingredienser, inget vatten dock. 👍

Grace2009
2017-07-27 20:32
#3

#2 Då är jag med och det låter riktigt bra! 👍

nypisnina
2017-07-27 22:23
#4

#3 Hoppas verkligen att det kommer att funka. Ska lägga upp bilder här under resans gång, det är motiverande för mig + att jag mer än gärna tar emot tips. 🙂

nypisnina
2017-09-22 00:38
#5

Min mobil har gett upp, kan inte ta kort… 😢 Mina naglar har inte vuxit särskilt bra alls, jag märker absolut ingen skillnad med den behandlingen som jag har gjort så nu smörjer jag bara då och då med en egenkomponerad nagelolja och masserar nagelbanden när andan faller på. Mina naglar är friskare och jag håller på att fila de så att de blir tjockare för det är fortfarande ganska tunt längst ut. Men de mår bättre helt klart. Får snart hem min nya telefon och då ska jag ta kort igen.

Grace2009
2017-09-22 08:05
#6

Det har ju bara gått knappt 2 månader. Tar ju lång tid innan hela nageln har vuxit ut helt. För en del är det så långsamt att det kan ta ett halvår. Ligg i med att olja in dem flera gånger om dagen i alla fall :)

Annons:
nypisnina
2017-10-08 20:23
#7

#6 Kan det ta så lång tid? Mina har redan vuxit lite mer än halvvägs, (hade märken på nagelbädden längst in när jag började så det är lätt att se) men jag har i och för sig väldigt korta nagelbäddar så det kanske är fort på en sån liten nagel, på en längre nagelbädd så hade det ju varit kortare utväxt.. Får la vara glad att jag har kommit en bit på väg. Konstigt nog så är högerhandens ring och lillfinger naglar rätt starka nu och växer sig långa, jag är högerhänt. På vänsterhandens naglar på samma fingrar är de spröda och sköra, det har alltid varit tvärtom innan.

Ska definitivt fortsätta med oljan då. 🙂 nagelbanden har aldrig varit så fina som de är nu.

Upp till toppen
Annons: