Annons:
Etikettutrustning
Läst 1323 ggr
Greta G
2018-07-10 15:04

Nagellack till stämplingsplattor

Hej,

fick precis 5 st stämplingsplattor hem i brevlådan som jag köpt via ebay, dock insåg jag inte att jag måste ha ett speciellt nagellack till, trodde det var klisterlappar jag köpt men är det någon skillnad på vanligt nagellack och sånt man använder till stämpling? för isf måste jag även beställa det med. Tacksam för tips med ni som har testat att stämpla.

Annons:
Tyst
2018-07-10 15:16
#1

Hej,

Förstår jag rätt att det är som metallplattor med urgröpningar med mönster på?
Isåfall kan du använda vilket nagellack som helst.

Du stryker nagellacket ovanpå mönstret, skrapar av med en skrapa, och använder en "nail stamper" för att lixom hämta upp mönstret och sedan trycka dit det på naglarna. 

https://www.youtube.com/watch?v=OfrjGRzQwl8 Rolig tutorial som även går igenom hur man INTE gör 😃

Greta G
2018-07-10 15:50
#2

Ja precis det är metallplattor! Vad bra, hoppades att det skulle gå med vad som, då ska jag bara fixa skrapa och stämpel :)  hahaha, det är nog övning som gäller för mig, såg lite svårt ut!

[Tuulikki]
2018-07-10 16:34
#3

Du måste inte ha speciella lack för att stämpla men vad jag minns är det lättare med ett stamping polish🙂 Det var längesen jag använde stämplar dock

jollycox
2018-07-23 16:33
#4

Jag har använt både speciellt nagellack för stämpling och vanligt och det funkar lika bra bägge två. Du kan även använda gamla nagellack som blivit lite sega.
Rekommenderar också att inte använda en metallskrapa när du skrapar av överflödigt nagellack för då blir metallplattan med mönstret råpig. Använd tex ett gammalt bankkort eller liknande istället. 🙂

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Greta G
2018-07-24 12:01
#5

#5. Nu köpte jag special nagelllack och det funkar bra, dock tror jag att jag behöver en större stämpel för att täcka hela tumnageln, tack för tips om bankkort! Tyckte det repade sig lite :)

Upp till toppen
Annons: