Annons:
Etikettallmänt
Läst 1056 ggr
Linneazzz
9/1/18, 9:27 PM

Förstörda naglar efter lösnaglar?

Hejsan! Är ny här, och jag brukar inte använda lösnaglar men nu har jag testat. Eller inte på ALLA naglar, utan en nagel haha. Varför jag bara har på en nagel (just nu) är för att jag ska kolla hur förstörd nageln är efter jag har tagit bort den och för att jag ska se om limmet lossnar när man ska ta av dem. Jag har kanske inte dem bästa lösnaglarna hehehehe, dem som jag använder är från dollarstore men funkar faktiskt! Jag ska absolut inte använda lösnaglar varje vecka eller så! Utan nästa gång som jag planerar att ha lösnaglar är på julafton haha! Men tror ni att jag kommer få problem med mina naglar? Alltså så undrar jag om jag kommer att få något problem med mina naglar, kanske pga att jag har naglar från dollarstore eller nåt? Som sagt så planerar ja nästa gång att ha lösnaglar på julafton. Skriv gran om du använder lösnaglar eller gelenaglar, eller kanske akryl? Uppskattar svar! ;D

Annons:
Linneazzz
9/2/18, 11:21 AM
#1

Uppskattar svar! ;)

[Tuulikki]
9/2/18, 12:35 PM
#2

Nej dina naglar kommer inte förstöras. Kan finnas lite rester kvar från limmet och klart det kan synas lite på naglarna att du haft lösnaglar på dem, men se bara till att ta hand om händer & naglar så är det ingen fara. Limresterna kan du försiktigt fila/buffa bort men annars försvinner det av sig själv efter någon dag. Jag använder lösnaglar då & då om jag inte har byggda (gelé) naglar. Tycker naglarna tar mer stryk av gelénaglar än limmade lösnaglar men jag är noga med att olja naglar & nagelband så det håller sig fint :) Vill du att naglarna ska sitta längre så sköt dem ordentligt, tex att olja dem, inte diska utan handskar osv :)

Upp till toppen
Annons: