Annons:
Etikettallmänt
Läst 3615 ggr
Nea00
2018-09-28 22:13

Är lösnaglar farligt?

Är lösnaglar farligt på något sätt? Har hört att det var en person som var tvungen att amputera bort sin tumme för att hon hade haft lösnaglar. Använder ni lösnaglar och hur funkar det?

Annons:
Nea00
2018-09-28 22:23
#1

Vill också veta hur länge man kan ha på lösnaglarna utan att det påverkar ens egna naglar

emeliiiiieee
2018-09-28 22:36
#2

Menar du lösnaglar som i såna man limmar färdiga på sin egen nagel eller som i gel/akryl naglar?

Lösnaglar som man limmar på färdiga kan jag inte tänka mig att dom ska vara farliga, det enda är väl om man får lim på huden som man kan få allergisk reaktion. Dessa kan man ha ett bra tag om man tar bort dom på rätt sätt. 

Gel/akryl är farligare då det kan bli större konsekvenser om man får det på huden. Man kan få vätskande sår, allergisk reaktion, varfyllda bölder.

Jojaton
2018-09-28 22:49
#3

Något måste ha gått allvarligt fel om man får amputera bort en tumma pga lösnaglar.

Har gjort gelenaglar regelbundet i två och ett halvt år och aldrig haft några problem, inga allergiska reaktioner (vilket dels är tur men också en riktigt duktig nagelteknolog) och mina naglar blir inte särskilt påverkade av det heller. Vet många som haft sele/akrylnaglar där deras egna blir jättedåliga av det - tunna, flisar sig, mjuka osv men mina är i princip likadana som innan jag började. Går du till ett seriöst ställe och fixar dina naglar är risken att det händer något låg, sålänge du inte är allergisk mot något.

Johanna - Instagram

Honestyisdead
2018-09-29 04:35
#4

Du har många trådar om lösningar. Läs dom.

Nea00
2018-09-29 12:18
#5

Okej tack för svaren! Jag menar lösnaglar som man limmar på och inte sele/akryl. Men kan ens egna nagel andas där under, om den inte gör det så kan man få nagelsvamp isf? Men hur länge kan man ha på sig lösnaglar (Såna som man limmar på direkt och sedan KLART) utan att det påverkar ens egna nagel?

[Tuulikki]
2018-10-02 17:29
#6

#5 Står på förpackningen. Står oftast max 10 dagar sen låta dem vila ett tag.

Annons:
Upp till toppen
Annons: