Annons:
Etiketttips
Läst 3812 ggr
Hejhej123456
2018-10-14 20:08

Var försiktig med akrylnaglar!

Hejsan! Jag vill inte skrämma någon men vill bara berätta det som hände mig när jag gjorde mina akrylnaglar! Jag har haft akrylnaglar till och från i flera år jag är 22 år nu och har älskat det! Det har funkat jätte bra för mig och jag älskar verkligen att ha fixade naglar! Jag började med naglar igen förra året och fixat dom regelbundet men när min nagelterapeut skulle få sitt barn så var jag tvungen att byta salong. Jag var jätte nöjd med naglarna men efter några gånger så märkte jag hur jag blev irriterad runt nagelbanden precis efter jag fixat dom och det höll i sig i några dagar. Jag började undra om det var något speciellt hon använde som jag inte tålde så jag tog bort mina naglar och lät dom vila i några månader innan jag gick till ett nytt ställe för att se om det skulle bli irriterat igen eller om det bara var den förra salongen mina naglar reagerade på. DET SKULLE JAG ALDRIG GJORT!

Dagen efter vaknade jag och jag såg att mina nagelband var irriterade igen, jag blev besviken och antog då att jag blivit allergisk mot akryl även fast jag använt det så många gånger innan. Det blev gradvis mer irriterat under dagen och började klia otroligt och blev mer svullet.  Det blev bara värre och värre och den natten sov jag kanske 1 timma. Var tvungen att lägga is på mina händer för det slutade verkligen inte klia! Tillslut kliade det och sved det i hela händerna så jag åkte till akuten tidigt på morgonen sen där jag fick kortison och 2 allergitabletter. Men nu under helgen har svullnaden i mina fingrar gått upp ännu mer och jag har fått utskrivet två salvor som jag ska smörja in mina fingrar med samt att jag ska äta allergitabletter! Jag bara hoppas och ber att svullnaden kommer gå ner och att klådan kommer försvinna så snabbt som möjligt!! Så snälla jag vill inte skrämma någon men var försiktiga!! Och bara för att ni gjort akrylnaglar innan så betyder det inte att ni inte kan reagera på det senare! Det är verkligen inte värt det!!

Annons:
[Tuulikki]
2018-10-14 23:46
#1

Bra info, som du skriver kan allergi uppstå efter ett tag. Är man osäker i valet mellan gelé och akryl rekommenderar jag gelé men det funkar inte heller för alla. Något jag ALLTID, alltid rekommenderar och alltid kommer stå fast vid stenhårt är, att vill du ha konstnaglar SKA du gå till en utbildad nagelterapeut!

Upp till toppen
Annons: