Annons:
Etikettnagelterapeut-sökes
Läst 1255 ggr
[Ensamhare]
2019-08-09 17:10

Naglarna vita efter gelé eller akryl.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Som yngre led jag av självskadebeteende där ingick blandandet att slita av mig mina naglar, gång på gång. Idag ett halv år senare efter mycket omsorg och kärlek till naglarna med olja tänkte jag äntligen göra nagelförlängning på salong, då jag inte kände någon mer smärta i naglarna. Det tog bara några timmar så föll naglarna av, smärtan var tillbaka och under var dom kritvita på nageln övre del. (Första bilden) Efter någon timme blev dom ” normal ” i färg igen,(andra bilden) men förstörda igen med smärta. Min fråga är om någon vet vad detta vita innebär? Innebär det att min nagels alla lager inte har kommit tillbaka? Finns det något mer jag kan göra för vårda naglarna ?

Annons:
BlackieSixx
2020-02-19 09:47
#1

Allergisk reaktion eller att de har överfilat dina naglar? Tycker de ser skadade ut, men vet ej hur de såg ut innan förlängning. Har man överfilat kan man få väldigt sköra och onda naglar.

MVH
// Cissy - BlackieSixx.blogg.se


Spacez
2020-02-29 07:24
#2

Hur föll naglarna av? Jag tycker det ser ut som att naglarna kan ha tagit skada av att naglarna åkte av. Oftast när naglarna lossnar "av sig själv" utan att man har filat bort dom så skapar det ett litet trauma för ens naturliga naglar och dom yttersta lagren rivs av, därav det vita. Jag vet inte hur dina naglar brukar se ut men på den andra bilden ser dina naglar lite röda ut och ser ut att ha blivit överfilade. Så jag skulle tro på något av dom två alternativen, eller båda. Och vad gäller nagelns alla lager så tar det ett tag för det att repareras, brukar ta någon månad att återställas helt. Vad du kan göra är att använda en bra nagelbandsolja och olja in nagelbanden så ofta du kommer ihåg, allra helst minst två gånger om dagen. Jag vet att det här är ett gammalt inlägg men nu har du iallafall fått lite information om det händer igen 😊

TatsuOni
2020-02-29 10:32
#3

#2 TS är inte kvar på iFokus längre, men det kan säkert vara bra information för andra🙂


"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

Upp till toppen
Annons: