Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 5076 ggr
Zacinca
0

Brutna naglar...

Hejhej

På två av mina naglar har jag sprickor på sidan av naglen. Sprickorna är för långt upp/in för att jag ska kunna klippa av dem. (Typ såhär http://cdn1.cdnme.se/cdn/7-2/2355654/images/2011/pa181403blogg_171145289.jpg det är dock inte min nagel..) Mina sprickor är lite värre en den på bilden… På min ena tumnagel har jag haft en spricka på i ca 1 månad, och nu har den växt ut så pass mycket att jag kan klippa av den, men jag vill inte det, för att då måste jag klippa ner alla naglarna, och börja om med att få långa naglar. Under den månaden så har jag använt tepåse-metoden till att fixa den, men det funkar inte längre. På samma nagel har jag också fått en spricka till.. Och så har jag en som är på min andra tumnagel, som är mycket värre än de två andra.. Just nu har toppen på mina tummar (inkl naglarna) täckta i plåster, och försöker att göra så lite som möjligt för att det inte ska bli värre.. Som det redan har blivit.. Menmen, jag undrar om nån vet nått bra sätt att fixa till naglarna på, så att inte sprickorna blir värre? Och hur kan man göra för att inte få sådana sprickor i naglarna?

ssofia
0

Jag brukar måla på lite vanligt nagellim i små sprickor, men sen är jag noga med och klippa dem så fort jag kan, för och inte få en avsliten nagelbädd om jag fastnar någonstans.