Naglar iFokus

Naglar

Läst 77 ggr
nightic
2023-07-17 16:56
0

nagelstämpling

Är det nån som håller på med nagelstämpling och har tips på vilka svarta nagellack som fungerar? Mavalas vita fungerar jättebra, men just svarta nagellack verkar hittills hopplöst. Billiga svarta nagellack från tex dollarstore funkar inte alls, mavalas blir jättedåligt pigmenterat, och med isadoras får jag inte upp någonting överhuvudtaget på stämpeln. HM's egna funkar med färg (har inget svart därifrån), men blir också väldigt dåligt pigmenterade, så jag gissar att det skulle vara samma sak med deras svarta. Så väldigt tacksam för tips ifall ni har några, då det är tråkigt att jag nu har så många fina stämpelplattor men inte kan använda dom med svart färg..
Just stämpelnagellack verkar ju också väldigt svåra att få tag på i Sverige, som så mycket annat :/

TatsuOni
2023-07-17 18:07
0

Undrar om akrylfärg skulle kunna fungera? 🤔

Jag har aldrig sysslat med stämplar, men på den tiden jag målade olika saker på naglarna så föredrog jag akrylfärg.

Först grundlack och eventuell färg. Sen akryl och därefter top coat så ser det ut som vanligt nagellack. Du kanske kan köpa en liten tub från t ex panduro, clas Ohlsson eller någonstans och testa? Det är i alla fall billigare om det fungerar.

När det kommer till svarta nagellack i övrigt, så gillade jag Viva la Divas på den tiden då jag kunde ha nagellack.

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

• Redigerat 2023-07-17 18:07 av TatsuOni
beem
2023-07-17 19:14
0

Där du köper stämpeln borde det framgå vilka lack som passar. Det är kanske olika mellan produkterna.
Om du har ett märke testa googla.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

nightic
2023-07-17 20:12
0

#2: nej det fanns ingen sån info tyvärr :( men har hört från andra att det verkar vara just från lack till lack (som inte är nagelstämplingsnagellack) vilka som funkar och inte när det gäller stämpling, så var därför det hade underlättat ifall nån hade tips, så att jag slipper köpa för att bara chansa.

• Redigerat 2023-07-17 20:21 av nightic
nightic
2023-07-17 20:21
0

#1: Jag hann hitta det tipset efter att jag postade här, och har också prövat, men det funkade inte alls för mig 😩 eller, det gick att plocka upp motivet med stämpeln, men det blev väldigt klumpigt och inte alls snyggt.
Men kanske kan vara att jag måste öva in annan skrap-teknik eller nått haha, så ska ge det nått nytt försök innan jag ger mig på fler nagellack.. :)

och åh ja, men visst finns inte viva la diva kvar? Hade också ett par nagellack (men inte just svart) från det märket när jag var yngre och minns dom som bra.

• Redigerat 2023-07-17 20:22 av nightic
TatsuOni
2023-07-17 20:40
0

#4 Ingen aning. Det måste vara fyra år sedan jag köpte nagellack sist.

Men gällande akrylfärg. Undrar om det går att "rolla på" som man gjorde med gammaldags tryckpressar eller kanske dutta på med en sminksvamp? 🤔

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

nightic
2023-07-17 20:56
0

#5: hm jaa det kanske skulle kunna funka? 🤔 jag får testa lite mer imorn! tack för dina tips :)