Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 2367 ggr
Smilla W
0

Water marble nails

Jag försökte mig på att göra water marble nails idag men det blev bara katastrof! Nagellacket stelnade direkt och bildade inga ringar, trots att vattnet snarare var kallt än varmt, någon som vet vad som kan ha blivit fel?

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

:holmgreen:
1

Finns flera olika orsaker till att det inte gick.
-Vattnet kan ha varit fel temperatur.
-Lacket du använde kan ha varit gammalt, eller för tjockt.
-För mycket lack i en droppe.
Ja, det kan ha varit en del olika orsaker.

När jag kör så brukar jag använda ljummet vatten. Det ska helst inte finnas några rester på ytan från tidigare lack. Lacket ska helst vara så tunnt som möjligt. Enligt egna erfarenheter fungerar det bättre.
Det är också så att vissa märken går det inte att använda till water marble. Har inte riktigt djupdykt i vad det beror på, men har kanske och göra med något ämne i lacket eller liknande. Man kan skaka lite på glaset/skålen och se om lacket bildar ringar då. En del behöver lite hjälp på traven.
Jag tycker du ska testa igen med lite olika lack och olika temperaturer på vattnet. Hoppas det här hjälpte lite i alla fall. :)

Smilla W
0

Ojdå, då kan det nog ha blivit fel på allt utom temperaturen! Tack för tipsen, jag får prova igen förhoppningsvis med bättre resultat nästa gång :)

MVH, Smilla

:holmgreen:
1

Haha precis, bäst att pröva sig fram. :)

Pixiepussel
1

Har läst att visst kranvatten inte funkar pga för mkt mineraler. Så vissa rekommenderar flaskvatten. Andra droppar lite nagellacksremover i vattnet. Ingen egen erfarenhet av ngn av tipsen. :-)

Pixiepussel
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ok, nu skaffat mig lite erfarenhet. :-P testat en nagel och det gick helt ok. Använde rumstempererat vatten (stått i flaska över natten) och tre Mavala-lack. Försökte mig sen på två Mavala och ett Essie i samma vatten (tyckte färgerna blev för mesiga i bilden jag visar) men det gick inte alls! Ville inte sprida ut sig i vattnet och all färg åkte av nageln när jag tog bort tejpen! Tror jag kommer använda marble som accent-finger bara, skulle aldrig orka alla 10 fingrar. :-)

Smilla W
0

Men det ser ju ut att ha gått bra! Nästa gång ska jag nog också pröva att ställa vatten i en flaska över natten för att få rätt temperatur :)

MVH, Smilla