Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 3092 ggr
stenvall99
0

långa naglar! :)

Heej!

finns det något sätt som gör att naglarna växer fortare och inte går av så lätt? :)

-Idaoh-
0

Smörja 2 gånger dagligen med nagelolja och sätta på stärkande nagellack , =) alternativt att man förstärker sina egna med konst material .

Jag har varit nagelbitare hela mitt liv , men jag har konst material som förstärker mina egna just nu och jag är väldigt slarvig med att smörja in , de växer som ogräs ändå 😃

Julip
0

+ att försöka äta mer varierat/näringsrikt. Skönhet kommer inifrån som det sägs. Motion och kost går hand i hand.

stenvall99
0

#1 var kan man köpa nagelolja? :)

Cazzos
0

Massera nagelbanden dagligen i samband med att du smörjer händerna med lotion är ett annat tips🙂

Zacinca
0

Nagelolja tycker jag blir bäst om man blandar själv, så att man vet exakt vad som finns i den. Min består av ca 2/3 jojobaolja, och nästan allt det som är kvar med e-vitaminolja, och några droppar tee tree olja också. Allt det köpte jag från hemgjord.se. Annars finns det en jättebra från kicks, som heter Myrraholja :)

trishaitsme
0

Jag använder olivolja som jag stoppat in i en gammal nagellacks burk :P och nu är mina naglar jätte starka. MINA VAR SÅ ÄCKLIGT MJUKA ATT JAG KUNDE BÖJA DE BAK OCH FRAM D:

Eklang
0

En kombination mellan det #2 säger om kost och motion och nagelolja + bra omskötsel skulle väl jag säga är det mest ultimata för naglarna. Då stärker du nageln både inifrån och utifrån. Nackdelen med att ändra kosten dock är att det dröjer minst ett halvår innan man börjar se verkliga resultat. Men det är helt klart värt i slutänden! :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

stenvall99
0

#6 Hur brukar du rengöra din gammla nagellacks burk? :)