Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 3613 ggr
The Idizen
0

Gel lack? *STAVFEL

Hej! Jag har börjat fundera på att skaffa ett sånt kitt .. Tror det heter Gel lack.. Stavade nog fel nu men .. men .. 

Kan någon beskriva hur man använder det och vad det kostar?

Är jag för liten när jag är 12 år?

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta

SunsetValley
0

Man är aldrig för liten för att fixa fina naglar! Jag har gjort gele naglar på min lillasyster och hon är 10år. ^^

När du säger gel lack så tror jag att du menar shellac? Men det kallas även gellack. Depend har ett start kit som finns att köpa på kicks, har bara hört gott om det. :) Naglarna kommer vara lackade och fina i flera veckor om du gör rätt. Kostar ca 450kr. Instruktioner medföljer, men i stort sätt så börjar du med att rengöra nageln med medföljande rengöring, sen har du på ett basgellack, härdar i LED lampan, målar sen 2 lager (eller fler beroende på täckningen) med valfri gellack färg, härda mellan alla lager! Sen avslutar du med ett geltopplack som du härdar i LED lampan och sen torkar man av naglarna med en rengöring som följer med, eftersom att det bildas en kletig hinna ovanpå den härdade gelen. Nu är det här ingen exakt beskrivning, bara lite snabb så att du vet lite ungefär hur det går till. 

Tänk bara på att vara väldigt noggrann innan du börjar med gelen och göra ren naglarna! Putta tillbaka nagelbanden, fila och rengör noga!

Tycker verkligen att du ska testa! :)

SweetBeauty.blogg.se

Kram Linnèa

Besök min blogg

mongoberta
0

Shellac ÄR ett Gel-lack :) Shellac är bara ett märke :)

The Idizen
0

Låter väldigt intressant! :) Mamma har en kompis som har en sådan, hon gör det gärna åt mig. (:

Tror att hon ska få prova, och sedan kan jag köpa om det verkar ännu mer intressant. :)

Live Hjärta Laugh Hjärta Love Hjärta