Naglar iFokus

Naglar

Etikettnagelbilder
Läst 4184 ggr
semenius95
6

Äntligen slutat !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha bitit på naglarna i 12 år, så har jag nu slutat. Så nu kan man göra dom fina! Ändå bra för att ha gjort de själv.

Några tips på några oljor som är bra att smörja in med ? Plus nagelband osv. ?

blondie4you
0

Hur slutade du bita på naglarna? Jag kan inte sluta själv :l

semenius95
0

Öhm, jag började jobba på ett cafe (hygien och sånt) Så bet inte då. Och sen så fila jag dom, smörjde in osv. Gör dom så fina som du bara kan, då vill man inte bita. 

De är faktiskt inte så himla svårt.. Nu biter jag bara lite på skinnet på sidan..

SunsetValley
1

Den bästa nagelbandsoljan jag kan rekomendera dig är OPI AVOPLEX oil du kan hitta den HÄR för 160kr. Naturliga ingredienser, ger dig baby mjuka nagelband samt återfuktade naglar. Sen så luktar den underbart!

Kan också rekomendera Nail Envy från OPI, det är en nagelstärkelse som finns i flera olika sorter beroende på vad du har för naglar, Nail Envy Soft and Thin hittar du HÄR, den brukar passa fd. nagelbitare bra. Kostar 280kr.

Det var mina bästa tips som jag kan ge dig för att få långa och starka naglar, samt mjuka nagelband! 🙂

SweetBeauty.blogg.se

Kram Linnèa

Besök min blogg

Cederin
1

Mandelolja funkar bra också 🙂

Medarbetare på Naglar och Hår

NelliZ
0

Jag brukar smörja in dom med vanlig olivolja. Fast idag har jag köpt mig en myrrolja från depend som jag tänkte testa. :)

//Julia

Ardennerryttaren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

De flesta nagelbitares naglar brukar vara ganska sköra i början när de får chansen att växa ut. Och för att undvika att naglarna ska gå av (jag hade så mjuka naglar att jag kunde böja de fram och tillbaka efter att jag slutat bita) är det bästa tipset att hålla koll på formen på den. Om du gör Square eller Almond så går dem lättare av än om du gör Oval, Round eller Squoval. 

Jag gick direkt på Square när jag slutade bita och naglarna gick av och vek sig om och om igen, tills jag bytte form till Round, bara tills att naglarna blivit starkare!

fsigge
0

jag är väldigt ny här och så och hur gör  ni när ni smörjer in. Smörjer ni  in händerna eller? Och hur gör ni som smörjer in med olivolja?

Frida

NelliZ
0

#7 jag brukar låta naglarna ligga i olivoljan i kanske 1 minut, sedan masserar jag in den på nageln och nagelbandet och tillsist torkar av lite av oljan med papper.

//Julia

fsigge
0

#8 tack så jättemycket för bra förklaring! 👍

Frida