Färgen åker av
Vad ska man göra för att lacket ska hålla så bra som möjligt? För som det är nu flagnar det bara av oavsett vilket underlack/topplack jag använder. Trist att behöva måla om naglarna varannan dag liksom.. Dessutom inte bra för mina torra flisor till naglar. 😕
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Kan du ta kort på en avflagad nagel så man ser hur det lossnar? Och en bild på din naturliga nagel? :-)
har samma problem. jag *tassar* här :)
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Kan de inte va så att de nöts bort eftersom jag antar att du använder fingrarna till mycket ? =) men köp ett bättre lack alternativt gå till en salong och hör , då de är kunniga inom ämnet naglar och kan ge bättre tips då de får se dina naglar irl , svårt att ge bra tips via text/bild
Bra naglar och bra lack!
Om dina naglar flisat sig och du målar över det så håller lacket inte alls bra, man måste ha en bra grund för att få det att sitta ordentligt! :)
Så jag skulle tipsa om att fila naglarna jämna och fina, och sedan lacka som du vill ha det (tänk på att naglarna inte bör vara oljiga innan du lackar dom, de ska vara helt torra).
Ett till tips är att vid varje lager nagellack (underlack, färg, topplack) kapsla in den fria kanten! Alltså måla på/under vid nagelns slut. Det hjälper till litegrann att förhindra helt vanligt slitage som ofta blir fram på tipparna :) Jag har ett till knep som jag använder vilket är att dränka en tops i remover (utan aceton för nagelns skull) och tvätta av nageln precis innan lackningen. Då får man bort allt fett på nageln som blir av fingrar och sånt och lacket fäster bättre!
Har samma problem som dig :(
Hanna