Naglar iFokus

Naglar

Etikettfrågor-info-om-sajten
Läst 3064 ggr
Lilllens
0

Mer frågor

Hur många av er är utbildade nagelteknologer?

Hur många bygger egna naglar i olika material på er själva och andra utan att vara utbildade?

[majsan&melvin]
2

Jag går min utbildning nu, ska börja mitt tredje år nu till hösten och sen till sommaren är jag diplomerad! bygger på mig själv och på andra och är väl medveten om riskerna, och skulle inte rekommendera outbildade att arbeta med akrylater.🙂

Lilllens
1

Vad är det för utbildning? Nyfiken för de flesta jag sett har bara tagit några veckor :)

Spruca
0

Åhh, finns det så långa nagelutbildningar :D Vill gärna veta mer!

Spruca

[majsan&melvin]
0

#2 #3 Det är min gymnasielinje, går stylistlinjen på Realgymnasiet i Västerås med inriktning nagel, är oxå diplomerad styleadvisor och kommer bli diplomerad hårstylist!🙂

Lilllens
0

Aha! Vad kul :) synd att det inte finns några såna skolor här uppe, hade gärna gått något sådant istället för estet. Nåja nu är det ändå försent för min del.

Odette
0

#1 Jag är helt nollad på akryl å annat, ingen aning om vad det är. Men vad är det som är farligt med det om man inte vet "vad man gör"?
Innehåller det något olämpligt?

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cederin
0

#6 Läs denna tråd, har skrivit litegrann om det där. Jag är inte utbildad, jag kommer troligen aldrig bygga naglar själv, men jag har bra kontakt med ett antal nagelteknologer.

Medarbetare på Naglar och Hår

Lilllens
0

#6 Googla, har suttit och läst en massa de senaste dagarna, jag kommer göra egna naglar trots hälsoriskerna då jag anser att de inte är extrema.

[majsan&melvin]
2

#8 Jag skulle inte göra konstnaglar utan utbildning eller som jag är nu, under utbildning, då jag vet hur naglarna kan se ut om det blir fel eller hur ens hälsa kan bli om man inte använder godkända produkter.

Då min lärare vet vad hon pratar om följer jag hennes råd och försöker föra dom vidare till andra som är outbildade och gör på sig själv/andra.

Sen finns det ju dom som gör på sig själv och det blir bra, och man lär sig själv / tittar på tex videos på youtube eller något sådant, men anser man inte vilka riskerna verkligen är kan det sluta illa…

Lilllens
0

#9 Ja fast det är ju du det. Jag kommer som sagt göra egna naglar och behöver inte att någon pekar med moralpinnen.

Cederin
1

Det är självklart upp till var och en vad man vill göra med sina egna naglar. Det kan ingen annan bestämma över, precis som att ingen annan kan bestämma över min livsstil. Det enda viktiga är att man är medveten, samt att man inte gör naglar på någon annan än sig själv (sålänge inte de också är medvetna om alla risker). 🙂

Lilllens
0

#11 Ja precis :))

[majsan&melvin]
0

#11 exakt det jag menade, klart man får göra vad man vill men det är inte att rekomendera, det finns ju ingen lag som säger att man inte får bygga utan utbildning:)

Lilllens
0

#13 🙂

[majsan&melvin]
0

#14 menade inte att vara någon besserwisser mot dig, ville bara att du ska vara rädd om dig som jag tycker att alla ska🙂

Snygg tatuering på ryggen förresten!😃

Lilllens
0

#15 Nej jag förstår, men tråden handlade inte om vad du tycker om att bygga naglar hemma :)

Ja den är riktigt fin förstår inte hur han lyckas!

mongoberta
0

Jag började på egen hand med naglar men nu är jag nyligen diplomerad :)

Zahara
0

bygger privat men snart på salong, kommer att ha diplom nu men det folk inte tänker på är att det inte är en godkännd utbildning i sverige, bara en rekomendation och inget som garanterar att byggaren gör ett bra resultat eller vet vad den gör. Det är en utbildning i ett märke man får med en liten bas utb i anatomin.

inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat

medarbetare på scrapbooking.ifokus

Nussen
0

Jag håller på med gel utan utbildning. Började med depend och höll på med det några år. Sen hittade jag nail4you där man kunde beställa gel.

Jag har nog haft tur eller är väldigt försiktig för mig har det gått bra. Fast har ju givetvis läst på mycket också.

Håller mig borta från akryl för jag har astma :)

Odette
0

Tycker det är toppen att ni iaf varnar folk, för vet man inte att det kan finnas risker med det kanske man ångrar sig sen om man hållt på ett tag.

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Nussen
0

Glömde skriva att jag skulle jättegärna vilja gå en utbildning men är för sjuk för att ta mig i väg just nu.

Cederin
0

#19 Glöm inte att även gel är akrylater som utsöndrar farliga ångor, bara för att det inte luktar så betyder det inte att det inte finns, så var försiktig! :) Hoppas att du blir kryare och kan ta en utbildning.