hur får jag vatten naglar ?
Jag droppar i färgen i vattnet men de blir bra små prickar och de drar inte ut sig hur ska jag göra för de ska funka ?
Jag har upptäckt att alla nagellack inte fungerar, bäst resultat får jag med OPI, Essie eller China glaze.
Sedan så använder jag kallt vatten (direkt från kranen funkar tycker jag).
Droppen ska släppas bara millimetern från vattenytan.
Vill det inte flyta ut ordentligt kan man skaka/knacka försiktigt på glaset.
Lycka till!
Ja det är helt omöjligt med en del nagellack, så testa OPI eller något av det #1 skriver.
OPI funkar jättebra för mig iaf 🙂
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
Jag vill inte "offra" mina dyra nagellack till Water Marble så testade lite billigare varianter till just detta. Bästa var faktiskt Gina Tricots egna nagellack (till och med bättre än OPI), de är ganska rinniga och tunna så de fungerar utmärkt till WM. Gina har alltid 3 nagellack för 99 kronor, ett väldigt bra pris.
Andra budget varianter som också fungerar är Claduia, HM och Kubiss (Kubiss fungerar sådär, där kan du inte blanda med andra märken utan du måste ha Kubiss på alla nagellack).
Mavala och Depend fungerar inte alls (vissa kulörer kan fungera) de lägger sig som prickar på vattenytan.
Sedan spelar vattenkvaliteten ganska stor roll, här i Uppsala har vi ganska hårt vatten vilket medför att alla nagellack blir prickar på ytan, så jag använder vatten på flaska. Sedan är vattnets temperatur också viktig, om du har för kallt vatten stelnar nagellacket väldigt fort och de hinner inte flyta ut på rätt sätt. Varmt vatten däremot gör att nagellacket mättas med vattnet och nagellacket torkar extremt långsamt (även när du tagit upp nageln från vattnet). Så rumstempererat vatten är att rekommendera.
okej ska se om jag kan köpa några nagerlack av den billigare typen när jag får mina pengar igen
Gör så, det fungerar lika bra och man slipper "offra" sina dyra märken för detta ändamål. Dessutom behöver man träna ett antal gånger, så då går nagellacket ändå till spillo.
Jag kör nästan bara Gina Tricot till WM, för på 10 fingrar (om du inte dubbeldoppar då) så går det åt ganska mycket nagellack.
Fäster du det första lagret i kanten på muggen? :) För mig fungerar alla jag har provat.. allt från depend till opi. 🙂
Nja tror inte det men det vi har hemma bara vatten droppen fastnar på penseln och färgen låsnar inte
#4 Oh, kanske man ska testa med Gina Tricots.. tack för tipset!
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#7, Fast fastsättningen av det första lagret görs ju ändå när alla färger är klara och det är dags för designen, så det påverkar inte färgernas utflytning.
#8, Du ska inte nudda vattenytan med penseln, för då lägger sig vattnet som ett skydd över nagellacket. Försök att få färgen att droppa ner i vattnet, lättast är om du har rikligt med nagellack samt håller penseln lita snett är helt rakt, annars kommer det ta längre tid innan droppen släpper.
Håll penseln så nära vattnet så möjligt utan att nudda vattenytan så kommer det att gå bättre :)
nja har kommit på att de är trögflytande