Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2093 ggr
Cilia.Teddytöserna
2013-08-08 01:29
0

luft bubblor

Hur mycket jag än försöker lyckas jag alltid få luftbubblor i nagellacket. Gör jag något fel? Tacksam för svar🙂

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Cederin
2013-08-08 10:17
1

Om du skakar flaskorna så kan det komma luftbubblor i lacket. Rulla istället flaskan mellan händerna om du vill blanda :) Varje lager bör få torka ordentligt, annars kan lösningsmedlet som vill dunsta komma upp i nästa lager = bubblor. Så tunna lager lack som får torka är mitt tips :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Cilia.Teddytöserna
2013-08-08 12:12
0

#1 okej, tack 🙂

Odette
2013-08-10 18:27
0

Jag får bubblor då jag gör water marble, vad gör jag för fel då? ☺️

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_

Cederin
2013-08-10 19:53
0

#3 Ingen aning faktiskt, kanske att lacket du grundat med på nageln (om du gör det) inte har hunnit torka igenom riktigt?

Medarbetare på Naglar och Hår

Cilia.Teddytöserna
2013-08-10 20:27
0

#3 jag lyckas inte ens med water marbel, nagellacken flyter inte ut 🤓

Ardennerryttaren
2013-08-10 23:58
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5, Jag har hållit på en hel del med WM och det finns en tråd där jag skrivit varför nagellacken inte flyter ut och en hel del tips, den heter "Hur får jag vatten naglar?". 

Och angående bubblorna, de uppstår när man har fel vinkel på fingret när man doppar det i nagellacket. Om du doppar fingret helt rakt ner i vattnet så fäster nagellacket ojämt och det bildas luftbubblor, likaså om du börjar med nageln med böjt finger så att hela nagelplattan nuddar vattnet samtidigt. 

Istället så ska du först nudda med nagelspetsen, sedan nagelplattan och till sist nagelslutet (nagelbandet). Var noggrann att dra upp fingret på samma sätt, annars bildas luftbubblor. 

Här är en bild på hur fingret och nageln ska möta vattnet (inte supersnyggt ritat dock, haha)

Odette
2013-08-11 00:10
0

#6 Aha! Jag har gjort precis som du säger att man inte ska göra, böja fingret så att hela nageln möter vattenytan.
Ska testa denna teknik och se om jag lyckas bättre! :)

_ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's
_