Gelenaglar som inte härdar
Hej, det här är första gången jag gör gelenaglar med en uv lampa. Jag beställde ett start-kit från ebay men jag fick bara med en sorts gele. Om jag har förstått rätt så ska man ha två sorters gele, en vanlog och en sealer. När jag har applicerat ett tunt lager gele har det ämdå inte stelnat efter 15 min. När jag tar bort det kladdiga är det matt under istället för glansigt. Vad gör jag för fel? Såhär ser gelen ut.
Först rekommenderar jag dig att läsa denna tråd: http://naglar.ifokus.se/discussions/51ed9ffd8e0e741efc0064fb-haaallppp?discussions-2
Om du fortfarande vill gå vidare med att bygga naglar med MMA-geléer från ebay och utsätta dig för stor risk så överlåter jag någon annan att svara på din fråga.
Hoppas att det går bra hur som helst! Be safe!
#1 Den har jag läst. Jag har tippar som täcker hela nageln för att skydda den och ingen gele rör min hud så det borde gå bra. Tack, jag ska vara försiktig :)
kan vara en dålig gele,jag vet vad den gelen kostar och den kan omöjligt vara ok till det priset, att den sen i nte härdar efter 15!! minuter… nej soptunnan med den!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
#3 Tack för svaret. Gelen är ganska rinnig och extremt kladdig, jag vet inte hur bra geler ska vara men den här verkar värdelös. Har du något tips på någon bra gele?
#0 Ta kontakt med firman/personen du köpte sakerna av och reklamera varan. Hoppas det löser sig för dig!
#3 Inte soptunnan.. miljöåtervinningsrummet istället.
Denna gelen är den mest värdelösa jag kommit i kontakt med iaf ;) den vita härdade aldrig för mig i mitten , alltså när de va härdat kunde jag trycka in en nagel mitt i och lossa hela de vita som ett lock haha ..
Köp hellre lite dyrare geleer ifall du vill ha bra resultat .
Vad är det för W i din uv lampa ? Kan va den som fular sig ifall den har för lite Watt ,
själv använder jag ett tyskt märke, inte så dyrt men bra och håller kanon, lätt att arbeta med, lagom "tjock" Blizz heter det, tror inte det är så känt i sverige. Jag säljer det även själv. 60:-+ porto för 5 ml, mycket dryg gele! Kan lägga upp en bild sen på mina naglar!
#5 Jag har tänkt göra det men all gele av det märket kanske är likadan så jag tror inte jag kommer få några pengar tillbaka. Det kostade runt 80 kronor för fyra burkar så jag var redan beredd att dom inte skulle funka ;) #6 Min vita är precis likadan! Jag hade den vita på mina tånaglar och jag tror jag satt i 30 min och det hade knappt torkat ändå. Min lampa har 9W så jag troe att den är ganska så svag #7 Tack så mycket. Det märket ska jag kolla upp. Lägg gärna upp en bild på dina naglar :)
#8 Man vet inte förrän man har provat😉. De är nog rädda om sina kunder. Så maila och fråga iaf om gelen ska vara så eller om du har fått för svag uvlampa.
här kommer bild
#9 Det är sant! Ska maila och fråga. #10 Jätte snygga!