Få det att inte torka så fort?
Såg på en youtube film där en tjej målade naglarna och skulle göra blommor, jag hade inget ljud så jag hörde inte vad hon sa.. Men hon sprayade på något på nagellacket som hon hade på paljetten, för att nagellacket inte skulle torka lika fort.
Vad kan det ha varit?
Är jätte svårt att försöka måla fina blommor etc, när det blir kletigt på en gång.. nån som har lite tips?? 🙂
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
akrylfärg som du klarlackar ovanpå.
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Akrylfärg är ett bra tips. Något jag ska prova inom en snar framtid!
Då akryl är vattenlösligt så kan man "sudda ut" misstag innan de är helt torra med lite vatten. Färgerna kan man klicka ut brevid utan att de torkar ihop och blir trådiga med en gång. Dock så är det som sagt viktigt med ett topplack ovanpå så det håller, och också för att akryl torkar halvmatt. :)
Usch va jobbigt, då måste jag alltså skaffa akrylfärger om jag ska få det någorlunda bra. Känns som att man bara köper på sig mer och mer grejer till denna hobby ☺️
Vad ska man ha för akrylfärger då? Har ingen aning om vad man ska ha..
Tips på länkar/bilder etc vore snällt! 🙂
_♥ Registrerad guldhamsteruppfödare i SHF sedan 2009. Min hemsida; Exentrion's ♥
_
#3 Annars är det bara att jobba snabbt med vanligt nagellack ;) Men jag håller med, det är svårt. Till naglarna behöver du absolut ingen fancy akrylfärg precis, köp det billigaste du kan komma över. De egenskaper man betalar för i en färg spelar ingen större roll om man bara ska göra tunna lager med detaljer 🙂 Tror att det finns på tradera, typ 12 små tuber för 130 kr eller något. Ett alternativ är ju annars bara att köpa svart, vit, röd, gul och blå, då kan du blanda dig till precis vilken färg du vill!
Ja jag får kolla på det när jag känner att jag kan slösa mer pengar helt enkelt 😃För det är ju så himla roligt att sitta och dutta med färgerna och verkligen försöka få till vettiga blommor, Men det vore tusen gånger roligare om man kunde bli nöjd också. Så det inte bara blir kladd. Jag hatar kladd 🤓
Ska se om jag kommer över något billigt hehe..
En till fråga bara, ska det torka av sig själv på naglarna precis som vanligt nagellack- innan man stryker på topplacket?
_
#5 ja, det är viktigt att det torkar ordentligt innan du målar på toplack, annars kommer du smeta ut det och det blir randigt. Lite beroende på hur mycket färg och detaljrikt det är skulle jag inte chansa utan vänta ca 10 min :)
De här klickade jag hem nyss! Billiga, och dessutom fri frakt. Ytterligare 10% med koden ZHL91 tror jag det var! Har sett flera bloggar som tipsat om den sidan 🙂
http://www.bornprettystore.com/acrylic-colours-paints-brush-pallete-nail-p-3333.html
Oj, så billigt! Måste skynda att beställa xD
Spruca
Akryl färger går att köpa på hobby affärer också :)
Vågar man kolla där då…. om man blir eld och lågor 🤐
_
köpt mina i en vanlig hobby butik. 69:- för 12 olika färger. behöver ju inte vara stora tuber! Inte ens jag som bygger mycket på kunder gör av med så mycket, är ju små konstverk man gör bara ju!
inget är omöjligt. Det tar bara lite längre tid! gottoblandat
medarbetare på scrapbooking.ifokus
Låter fint, jag ska hålla ögonen öppna efter billiga akryltuber så får jag hålla mig från att måla blommor så länge. Finns mkt annat skoj man kan göra på naglarna tills man har råd/springer över ett par tuber, nu vet jag ju vad jag ska sikta in mig på iaf😃
_
Jag har använt mig av en hel del olika akrylfärger och jag måste bara säg att det är en sinnesjuk stor skillnad på färg och färg, man vill ha en högpigmenterad färg som verkligen blir skarp när man målar med den (annars kan man lika väl ha akvarell) Polycolors akrylfärg är det bästa jag har testat, kommer aldrig vilja ha något annat :D Finns på knnailproducts.se
#15 Tusan, jag har redan köpt akrylfärg idag haha. Gjorde det idag men minns inte vilket märke.. men aldrig fel med tips på annat ifall man inte blir riktigt nöjd :)
Måste kolla vad det var jag köpte..
_
Har testat nu och man kan väl säga som så, att jag har lärt mig att bara trycka ut lite färg åt gången. För akryl blir också kladdigt :p
Gick skit dåligt i början men nu ikväll gick det bättre, fick till det hyfsat iaf . Men en sak är säker- det går inte måla med halvt ihoptorkade/kladdiga saker! 😮
_
Om det är lite kladdigt och småtorkat, doppa penseln i vatten och spä ut det med färgen :)
Ska testa det nästa gång, jag försökte med olja men då fastnade det inte på nageln. Man är en riktig noob när det kommer till sånt här hihi
_