Projektarbete
Jag börjar trean imorgon, konst & design går jag. Under trean så kommer det beryktade projektarbetet, något som skrämmer mig då det inte bara är själva projektet utan även världens fetaste uppsats.
Jag har haft en liten idé innan att göra en portfolio med tatueringsskisser (inför framtida lärlingssskap) men börjar nu fundera på om man kan knyta projektet till naglar på något sätt. Det är just det här med uppsatsen som kan sätta käppar i hjulen för båda idéerna. Vad ska man skriva liksom?
Om någon har en briljant idé så är det välkommet! Jag spånar alltså bara 🙂
Det går säkert att få till en hel uppsats om naglar…
Anatomi och nagelsjukdomar, sjukdomarnas skadeverkan, utseende och läkningsprocess
Branschöverblick över olika nageltekniker som gel, akryl och glasfiber
Mallteknik och tippar
Användning av nagelfilar, glas/sandpapper/elfil
Skupltering, form och design i gel/akryl/glasfiber
Dekorering, grunder
Trender (stilettos, showel, square, oval, squoval, mm)
Hur du köper produkter klokt och spara pengar
Din egen bildportfolio
Finns säkert en uppsjö med fler saker att skriva om… men detta är det jag kommer på.
Kroppssmyckning är ju en gemensam nämnare, man kan ju försöka knyta ihop det på så vis :)
Man kan även få det till fåfänga ;) Eller göra arbetet om hur mycket pengar man är villig att lägga på sitt utseende..
Sen måste du inte göra ett teoretiskt arbete utan du kan göra ett praktiskt arbete.
Jag gjorde exempelvis en barnbok när jag gick i trean. Min "uppsats" handlade då om hur jag byggt fram barnboken samt olika frågeställningar.
Du kan göra allt från ett experiment "Kan man äta akrylfärger" (skämt åsido) till en nageldesign med återvunnet material.
Litet eller stort spelar ingen roll, utan det är hur du framlägger dina idéer, din planering, din utvärdering och ditt resultat.
Det jag måste tipsa om är att gör inget för svårt, jag tog vatten över huvudet och jobbade ungefär 180 h med mitt projekt.