Naglar iFokus

Naglar

Etikettutrustning
Läst 1607 ggr
Emdbo
0

Från akryl till gelé

Hej!

Har byggt naglar i akryl ett bra tag nu och är riktigt sugen på att prova på gelé. Det enda jag tycker känns sådär är att man måste fila ner gelén när det är dags att göra om naglarna. Jag tycker det är skitkul att bygga naglar och vill ha dom så fräscha och fina som möjligt. Ibland gör jag om mina två gånger i veckan, vilket går superenkelt då akrylen löser sig aceton.

Har läst lite om soak off gelé och tycker det verkar bättre, men är det så annorlunda än vanlig gele? Går man ändå igenom samma steg och behöver man några andra produkter än vanligt? (förutom gelen).

Sist men inte minst, vad för watt behöver jag ha på lampan? :)

mongoberta
0

Det jag vet om soak off är att den är mjukare och flexiblare än vanlig gele, har inte riktigt hört så mycket gott om den :P

Cederin
0

Tänk på att återfukta riktigt ordentligt om du använder aceton två gånger i veckan, det sliter rätt bra på nageln om det används så ofta. 🙂 Kan i övrigt inte svara på frågan, lämnar det till utbildade nagelteknologer.

Medarbetare på Naglar och Hår

ssofia
0

Jag går rätt hårt åt mina naglar i mitt jobb, och har använt mig av soak off gele som förstärkning på mina naturliga naglar. Fungerar superbra! Håller i två veckor och tar inte en evighet och göra om.

Skulle aldrig ge mig på och bygga egna gelenaglar, då jag hört skräckhistorier om dem som filat bort dem, men filat för mycket för man inte sett vad som är gele och vad som är naturlig nagel.. 

Var rädd om dina naglar 🙂

Emdbo
0

Tack så mycket för alla svar! 

Ja, filningen känns ju lite riskabelt med gelé. Kanske lika bra att prova sig fram med en soak-off gele först, även om den kanske inte är lika bra som vanlig gelé.

Det känns lite som en djungel med alla dessa steg när man bygger med gelé och har bestämt mig för att köpa är en 1 phase soak off-gelé. (http://nagelgiganten.se/ng-soak-off-phase-clear-gel-15ml-p-2283.html) Provar nagelgigantens billiga variant för att se hur det känns.

Med den här gelen, one-phase är det något mer man behöver då? Primer/bonder eller någon avslutningsprodukt? Vill först och främst bara göra en förstärkning på mina egna naglar, som jag sedan bara kan måla med vanligt nagellack.

ssofia
0

Depends GelLack fungerar också jättebra!

Emdbo
1

#5 Tack, men behöver mer förstärkning än så tyvärr. Mina naglar slits otroligt på jobbet och går av superlätt.

Beställt massa soak-off saker från nagelgiganten iallafall, får se hur det går. Går det åt pipsvägen så kan jag ju bara gå tillbaka till akrylen :)

Tusen tack för alla tips igen :)