tips om nagelvård sökes
hej svejs
jag har varit nagelbitare i mååånga år. slutade och började få ordning på naglarna sedan gick det åt skogen av olika anledningar och nu har jag äntligen börjat få dem att växa ut igen.
mitt problem är dock att det ser gräsligt ut runt naglana, dvs skinn bitar runt naglarna som gör att det ser hemskt ut.
jag smörjer händerna så fort jag komer åt både hemma o på jobbet 4-6 ggr per dag, samt att jag köpt en manikyr/pedikyr manick med olika "filar som skall ta bort död hud et.c. det blev bättre efter denna manick men ändå har jag dessa "skinnbitar"
snälla någon som har tips på vad jag ska göra??
skall se om jag kan få upp en bild här via telefonen.
Hälsa gärna på mig på Facebook.
jag har ett liknande problem fast bara runt nageln, men jag skulle väll kunna säga att tid hjälper.
Vad är det som gör att du har "skinnbitar"?
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.
Smörj smörj och åter smörj med nagelolja! Gärna en som är optimerad för naglar (för den kommer även hjälpa dina naglar att växa) Massera in nageloljan minst en gång om dagen, gärna två, runtom nagelbanden och låt det gå in ordentligt. Det kommer garanterat hjälpa bättre än att fila bort det, då kan huden istället irriteras om man går på det hela tiden om du förstår vad jag menar!🙂
Du kan även använda mandelolja om du har det hemma, eller någon annan lätt olja. En fet olja så som olivolja eller dylikt kan inte tränga in i huden på samma sätt så tänk på det också :) Om du vill köpa en nagelolja så rekommenderar jag CND Solar oil, finns mycket billigt på t.ex. ebay!
Jag kör alltid på kokosolja innan läggdags, har babylena händer på morgonen :)
Mandelolja, kokosolja, sheasmörolja och olivolja fungerar utmärkt för mig. Både min hud och mina naglar suger upp det som en svamp direkt, men så har jag också extremt torr hud. För vissa fungerar "fetare" oljor och för vissa inte. Bara att testa:)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Vad gäller skinnbitarna så skulle jag säga som andra har gjort. Smörj och låt tiden gå. Pilla absolut inte! Det kommer att ta tid, men de försvinner tillslut:) Själv brukar jag pilla på sådana flikar när jag inte tänker mig för. En dålig ovana som jag försöker komma ifrån:P
Tack så jätte mycket för tipsen.
ja då är det alltså tålamod som är bästa tipset från er tror jag.
För jag smörjer in med en fet kräm fråm O.P.I (tror jag den hette) kokosolja lite då o då, samt vanlig handcréme. Tålamod är dock inte min grej det är jag dålig på när det häller sådana här saker 😃
ja jag vill också dra bort dem just för att det blir så fult TatsuOni
Hälsa gärna på mig på Facebook.
Eftersom att jag pillar på dessa flikar när jag inte tänker på det så är det svårt att sluta. Det som fungerat bäst för mig är dock att ha en hårsnodd eller ett armband på handleden som jag pillar på istället. Är en sådan där rastlös människa som inte bara kan sitta stilla och inte göra någonting:P