Nagelolja + nagelstärkare
Vilken nagelolja tycker du är bäst? Funkar det med mandelolja? Prisklass kvittar, bättre med bra kvalité istället.
Behöver även tips på en bra nagelstärkare då jag tycker att min Sally Hansen Miracle cure inte fungerar bra alls. 😃
Emma, medarbetare på Hästfoto.
Har beställt hem Nail Envy och Avoplex nagelbandsolja från OPI, kan skriva här sen hur de fungerade :D
Jag använder inte nagelolja längre , använder Sally Hansen nailgrowth miracle =) De är ett serum och mina naglar växer som ogräs vare sig ja använder olja eller serum
Mandelolja fungerar utmärkt för mig:)
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
Jag använder alltid OPI Nail Envy original :) Och lite olika oljor. Just nu har jag gelenaglar dock så just nu kör jag bara på nagelolja
LCN Diamond Power och Essie Help Me Grow som stärkande, och som olja har jag en egenblandad, som består av 50 % vitamin e olja, 40 % jojobaolja, 5 % tea tree olja, 5 % ricinolja. Den oljan har verkligen fått mina naglar att bli starta, sluta dela sig, och växa snabbare :)
Någon som testat att smörja in naglarna med ricinolja och hur har det fungerat i sådana fall?
#7 Ricinolja är på tok för fet för att absorberas av huden. Det enda den kommer göra är att lägga sig som en hinna ovanpå, det är därför man använder ricinolja i t.ex. vissa läppglans och så. Prova en lättare olja, t.ex. mandelolja. Allra bäst är dock en olja optimerad för naglar! 🙂
Tack för ditt svar Cederin. Tror nog också att riktig nagelolja är bäst men tänkte att då ricinolja enligt vissa är jättebra för håret så kanske det fungerar även för naglarna. Tänker nog testa under en månad med att smörja in naglarna på kvällarna för att se hur det utfaller.
Visst är det nagelbanden man masserar och då tror jag att även nageln mår bra då blodgenomströmningen blir bättre. Jag testar och återkommer med mina erfarenheter. 🙂 Tacksam för dina synpunkter, det är alltid kul att diskutera för och emot.
#11 Ja precis! Det är det mest avgörande egentligen. Men också att oljan tränger in ordentligt och "mättar" den nya nageln som växer ut. Därför så finns det speciella oljor för just detta! =) Anledningen till att vissa oljor är för feta är helt enkelt för att molekylerna i oljan är för stora och kommer inte in i huden.
Har testat OPI Nail Envy och AVOPLEX oli nu ett tag och kan säga att det är de bästa produkterna som jag någonsin testat! dom är verkligen värda pengarna, mina naglar växer som ogräs nu.