Naglar iFokus

Naglar

Etiketttips
Läst 2078 ggr
Karolina-H
0

Stärka naglarna??

Jag har väldigt sköra naglar som är extremt tunna och skivar sig. Jag har föröskt länge med att få starkare nbaglar och har användt mig av Trind som jag har hört ska vara väldigt bra. Körde på kuren i 2 veckor först då jag tog bort och målade nytt lack varje dag. Sen har jag kört på att byta det varannan eller vartredje dag men har inte märkt någon skillnad alls.

De bryts fortfarande av och kan inte bli längre än mina finger toppar utan då går de av på sidorna eller flisar sig. Jag försöker att fila bort när det blir flisor men de blir så stora att jag inte kan och naglen bryts bara av och då kan jag inte göra nå mycket mer än att jämna till det.

Någon som har nåt tips på vad jag kan göra för jag vill så gärna få lite längre snygga naglar!

Codeavalone.blogg.se

Caroline L
0

Ingen aning på någon mirakelkur men det gäller att du får i dig rätt kost och vitaminer för att naglarna ska bli hållbara. Jag dricker mycket mjölk och mina naglar är starka, skivar sig aldrig.

Karolina-H
0

Jo jag har läst om det och tycker ju att jag äter som jag ska göra. Mycket grönt och frukt, dricker mjölk och äter inte massa skräp…

Codeavalone.blogg.se

Caroline L
0

Mycket vitaminer och kalcium just. Ta gärna vitamintabletter. Annars finns det väll bra nageloljor man kan använda sig av? Smörja in naglarna/nagelbanden varje kväll..

Caroline L
0

Starka nagellack, borttagningsmedel med aceton förstör naglarna. Skaffa acetonfritt om du inte redan har det. Måla med baslack osv.

-Idaoh-
0

Har hört att priorin stärker naglar/hår :) även panto-3 , båda är kosttillskott och de är lite av en win win situation då man får finare hår plus naglar av det :)

Cederin
0
pamelalahti
0

pilla inte med dom, bit inte på dom, använd lack för att skydda dom, om du använder starka medel eller jobbar med det så bör du använda handskar och ät bra mycket med grönsaker för att dom inte ska bryta. det finns medel på kicks som man också kan köpa för nagelbanden eller för att dom inte ska bryta och så vidare, dom kanske inte är så billiga men dom funkar bra efter ett par försök :) hoppas det hjälpte lite iaf :)

Cazzos
0

Jag älskar Mavala Scientifique Nagelhärdare, jag använder denna ibland utöver min kost. Jag har alltid haft väldigt starka och "hårda" naglar, men jag gillar att stärka dem ännu mer.

En del här på naglar iFokus har sagt att denna produkt egentligen torkar ut nageln och gör nästan "mer skada än nytta", men jag tycker att det funkar på mig 🙂