Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1703 ggr
Cederin
0

Att ta bort glitterlack

Ja, den stora frågan.. Hur gör ni när ni tar bort glitterlack? Det finns ju några metoder; att dränka naglarna i remover i ca 10 minuter, att från början använda ett peel-off baslack, eller som jag brukar göra - gå loss för fulla muggar och gnugga med remover på en bomullstuss.

Hur gör ni? Jag har nästan aldrig tålamod att dränka dem, det blir bara den vanliga rutinen iallafall. Peel-off skulle vara bra, men det håller ju bara någon dag då det är gjort för att chippa! Kom med era bästa tips 😛

Medarbetare på Naglar och Hår

[Gladamarsvin]
0

jag har fått ett tips från cutepolish 

ta alimunium folje och  nagelremover 🙂

[erikam]
0

Jag klipper pads på mitten, dränker dem i remover och lägger på nageln. Sen lindar man in i folie och väntar ca 10 min. När man tar bort så är allt glitterlack borta :) nu har du ju redan nämnt det med tio minuter osv men jag tycker det funkar bäst och skadar naglarna och nagelbanden minst. Sen självklart en bra nagelolja att smörja naglar och band med efteråt :)

[Evisen]
0

Jag har testat olika tips ifrån nagelbloggare. Nageldraken som testade både peeloff-lack och innan det trälim(funkade utmärkt konstigt nog).

Cactusnailpolish hon tipsade om toplacket Seche vite som grund, funkade nästan för bra för mig! Dagen efter kunde jag lyfta bort lacket.

Jag kör det sistnämnda då jag tycker det funkar bäst för mig:).

leemland
0

Jag brukar göra som #2 dom få gånger jag använder glitterlack :P 

Men jag har också testa med hårspray. Fick inte riktigt till de, men det är inget jag rekommenderar.

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cederin
0

Foliemetoden är det jag menade med 10-minutersdränket :) Jag orkar bara aldrig fixa det haha… Funderar starkt på att pröva trälim.

Medarbetare på Naglar och Hår

[Evisen]
0

#5 Du kan läsa mer här om trälim.

Glöm inte underlacket om du ska testa☝️

Niwa
0

Har inget bra tips på att ta bort det, men detta förklarar ju att det inte bara SBS hos mig, utan det faktiskt var ett slit med att få bort glitter nagellacket jag hade på mig häromdagen.
Trodde först att det berodde på att bomull inte var bra,sedan att det måste vara något fel på removern 🤔🤪

Hälsa gärna på mig på Facebook.