Naglar iFokus

Naglar

Etikettallmänt
Läst 1308 ggr
Niwa
0

nail art vad behöver jag?

Tänkte ev beställa lite penslar att testa nail art med.
Mina naglar är ännu inte så som jag vill ha dem,men de är i alla fall inte avbitna 😇 utan lite längd och jämna.
Har dock insett att jag låter dem vara bättre om de är målade så jag inte skall fördärva lacken som jag slitit så med(mega newbee)

vad tycker ni är ett "måste" att börja med när man vill börja måla naglarna o testa lite nail art?

Detta är det jag funderat på än så länge

*ett set med penslar typ detta** *Ett vitt nagellack -Ett nude (heter det så 😛?)**

Jag har 2 glasfilar, 1 metall fil, base & top coat, hmm alldeles för många färger för att bara hållt på i någon/några månader 🤪
samt nagelbands olja o ngn slags peeling

sedan vet jag inte om jag gjorde något fel i dag när jag målat naglarna o skulle ta på top coat. det kändes som att nagellacket blandades med top coaten för jag blev ljus ljus blå på fingret där jag drällde

Hälsa gärna på mig på Facebook.

Cederin
1

Satsa på att köpa akrylfärger istället. Lättare att måla med! Finns billiga set på Bornprettystore och bra penslar att köpa :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Niwa
0

akrylfärger är det någon speciell variant för naglar??

Anothername
0

Köp akrylfärg på tex Clas Ohlsson. Det använder jag i alla fall. Ett tips är att köpa "drotting tools" i olika storlekar så du kan göra fina och ordentliga prickar och även andra designs.

Lyssnar på musik I think more things before breakfast than people think all day Får idé

Cederin
0

Helt vanlig akrylfärg är det :)

Medarbetare på Naglar och Hår

Niwa
1

Det har jag ju :-D