Gelekit som stärkare?
Hej! Ny här och inte ens i närheten av så fina naglar som ni har. Men det är roligt att titta på era fina konstverk:-) Nu till min fråga. Mina naglar är väldigt tunna och mjuka. Smörjer och oljar och försöker sköta mig men dom är ändå sköra. Vad tror ni om att lägga på ett sånt här lager med gele, inte själva tippen utan bara gelen som stärkare till min egen nagel. Tacksam för svar:-)
Lyckades visst göra två inlägg, kan nån hjälpa mig att ta bort detta tack:-)
Naglar är dött parti, precis som hår. Och jag tror inte man kan inte styrka nagel ifrån utsidan med massa oljor. De beror helt och håller på vad du äter! :)
Undvik gelé om du inte har utbildning, mer finns att läsa om du kollar runt på forumet här. Det finns även artiklar här om hur man får starkare naglar! Men börja sköt om dem ordentligt, olja gärna 2 gånger om dagen och bär alltid lack för att skydda nageln. Oljan gör att en frisk och "mättad" nagel växer ut sedan :) Sedan är det bra att äta nyttigt i kombination.
Tack för era svar🙂 Tycker jag äter bra och smörjer noga men det är väl bara att hoppas att de nya naglarna som växer ut visar det🙂
Gelen som jag hade tänkt stärka med är denna från depend, är den lika dum att lägga på själv? Hade alltså inte tänkt bygga på tippen utan vara gelen som ett extra lager till mina naglar.