Jag förstår mig inte på akrylfärg!
Jag håller på väldigt mycket med nail art med vanligt nagellack. Sedan några veckor tillbaka har jag varit medlem här på naglar fokus, och har sett att väldigt många använder sig av akrylfärger. JAg har nu blivit mer och mer intresserad av att testa det, men nu till min fråga:
Hur använder man akrylfärger? Gör man som vanligt när man använder nagellack? ska man måla akrylfärgerna på sitt base coat och sedan bara som vanligt måla top coatet över akrylfärgerna när det torkat? Hur lång tid tar det för akrylfärgerna att torka?
Du har helt rätt! :) Man grundar med base coat och eventuell färg, därefter målar man med akrylfärgen och försluter med top coat. Akrylfärg torkar rätt så fort faktiskt, det är dessutom lättare att måla med då det inte börjar tråda och kladda sig efter bara någon minut som lack gör. Håll din färg på paletten fuktig med vatten. Man kan även ta bort misstag med vatten om man är snabb! Min nailart-guru är Robin Moses på youtube, av henne kan du lära dig allt om akrylfärg.
Tack så mycket! :)