Topplacksproblem
Hej!
Jag har just börjat på min andra flaska av Essie Good to go men det är inte förrän nu som jag har stött på problem. När jag är klar med designen och ska lägga på topplack så drar pensel med sig lite nagellack så det blir ränder. Jag väntar lika lång tid mellan nagellack och topplack som jag gjorde med första flaskan men det är nu med andra flaskan som jag har fått det här problemet.
Jag märkte det först när jag gjorde en svart-vit design så idag tänkte jag att jag skulle vänta lite längre innan jag la på topplack men samma sak hände.
Ska jag kanske vänta ännu längre eller är det bättre att satsa på ett annat topplack?
Man får ofta vänta lite extra när man gör nail art, annars blir det sådär om lacket har varit använt en stund :) Ingen aning dock om varför två olika nya flaskor gör det annorlunda.
Jag kan tipsa om topplacket Seche Vite. Jag brukar vänta 5 minuter om jag gjort någon speciell design och sen gå över med ett ganska tjockt lager, då smudgar det inte alls! Dessutom så torkar Seche på typ 1 minut, väldigt bekvämt =)
Ja, det var det jag tänkte. Jag väntade ungefär 5-10 minuter innan jag la topplacket.
Jag har funderat på att införskaffa Seche Vite så nu ska jag kanske ta tag i saken. Jag förstår inte hur man klarade sig utan snabbtorkande topplack förut :D
Ska kolla in det.
Tack så mycket :)
Hur många drag lägger du på ditt överlack med? Jag drar på det med två eller tre drag, det ger aldrig ränder. Snåla heller inte med överlack, då blir det väldigt lätt ränder.
Jag brukar dra på med tre drag och jag har mycket överlack på penseln så det kan ju inte vara det :S