Förstörda naglar
Som jag skrev i nån annan tråd här, så har mina naglar blivit förstörda av gelé. Jag har varit manisk nagelbitare i hela mitt liv, lyckades sluta för snart ett år sedan, och fick sedan en garanti av en kompis att gelé kommer stärka naglarna. Och visst gjorde det det, men bara för stunden såklart. Fattar inte hur jag tänkte då. Nu är iaf mina naglar grymt missfärgade, sköra, bryts jätteenkelt och är allmänt förstörda. Nagelbanden och allt runt om naglarna är också det fullkomligt förstört, huden liksom bara flagnar där oavsett vad jag gör. Detta beroende på gelén som användes, och numera tänker jag ALDRIG mer göra varken gelé eller akrylnaglar någonsin.
Såå, jag behöver alltså hjälp nu. Nagelstärkare har jag provat, känns inte som att det hjälper över huvud taget, men det kanske gör det ändå? Jag vet inte. Har utöver det testat alla trinds nagelvårdsprodukter. Likaså opi's nail envy, och använder handkräm och så dagligen. Äter väldigt varierat då jag är vegan och det då är otroligt viktigt. För nagelbanden och så testade jag cutitle balsam från trind, men det hjälpte inte ett dyft. Såattja, vad ska jag göra?
Kan man åka till salong och få naglarna fixade utan gelé/akryl, alltså bara typ nån BRA förstärkning och så? Nagelblekning kanske hah. Hjäääälp mig snälla 😢 På bilden är min ringfinger nagel ovanligt lång, men en timme efter att jag fotat bröts den. Längre än så blir dom inte.
Nu bröts pekfingernageln också. Iofs har där varit en spricka i den några dagar nu så jag blev inte förvånad.
Men det läskigaste är nog att när man känner på sidorna på naglarna så att säga, så känns det som att nageln liksom går att lyfta lite lätt i kanterna från huden. Känns jätteobehagligt. Inte tumnaglarna dock, utan bara resterande fingrar. Usch, behöver verkligen hjälp med det här nu.
De jag skulle göra är att försöka fräsha upp naglarna på utsidan och sen under nån månad bara fila ner dom till minsta möjliga för då får nageln chans att växa ut igen då jag antar att denna tjej filat på dina naglar ELLER att materialet fick med sig några lager utav nageln .
Så din nagel är just nu som en kil , tjockare vid nagelbanden och tunnare ju längre ut på nageln man kommer .
Ingen nagelolja/förstärkare kan hjälpa dig i det här läget . Bara att acceptera läget =) Tillslut kommer det vara bra igen !
Du ska ändå använda olja även om det inte hjälper just nu, då oljan går in i nagelbanden och hjälper den nya nageln som kommer ut. Stärkare vet jag inte riktigt, du kan som du nämnde gå till en salong och få hjälp av proffs, den idén tycker jag var jättebra! 🙂De är utbildade och kan se exakt hur naglarna mår och hjälpa dig hitta en bra olja! Lycka till!
#4 Tänk på att Trinds nagelstärkare innehåller formaldehyd, vissa är känsliga mot det och vissa nagelstärkare kan göra naglarna uttorkade/för hårda så de spricker ännu mer! Har själv varit med om det tyvärr. Gäller att hitta en produkt som passar en själv bäst :) Hoppas att det går bra nu iallafall ^^
#5 Hm deras sån där för missfärgade naglar också? Oljan och stärkaren jag använde var opi's :)
Nu har jag ingen bild att uppdatera med, men alltså naglarna börjar bli bättre. Och starkare. Fortfarande missfärgade, men det överlever jag tills vidare 😃
Jag använder trinds nail repair, det är det ända som funkar för mig när det gäller att få friska, inte missfärgade, hårda och hela naglar. Sen använder jag även olja en gång om dagen när jag ska gå och lägga mig.
Kom ihåg att med vissa av trinds nagellack följer det med en beskrivning om hur de ska användas så läs igenom det noga och gör precis som de säger så funkar det perfekt!
Innan du ska sova kan du lägga på lite babyolja och massera in i naglarna, nagelroten och huden runt om. Jag hade ungefär samma problem som dig för ett tag sedan men babyolja hjälpte mycket. För huden kan du också köpa på apotek mjukgörande och återfuktande krämer, det brukar funka att få huden bra igen.