Ingen inspiration alls
Hejsan, de va en tid sedan jag skrev här nu :P
Men nu är de så att jag ska bort på lördag och skulle vilja måla naglarna lite finare då. (Brukar bara ta på en färg)
Sista tiden har jag inte haft någon inspiration över huvud taget och hittar inget jag gillar när jag söker; så nu hoppas jag ni skulle kunna hjälpa mig lite :)
Jag vill inte ha något invecklat utan det ska helst vara lätt att göra och färg kvittar de:P Dock helst inget neon/skrikigt :P Ni kan kanske tipsa om en hemsida annars :P
Tack på förhand :)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Nu kan jag nada om nagellack osv, men något jag funderat på är om det inte går att innesluta ett färskt blomblad i lacken?
Alltså, måla ett lager lämplig färgad lack och trycka dit ett blomblad/löv i det våta lacket, sedan måla ofärgat lack några lager.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#1 Det går absolut, men bladet måste vara helt torrt.
Ts, kika runt här i Naglar just nu-trådarna, annars tipsar jag om att använda tejp till enkla mönster, linjer osv! :) Du hittar massor på Youtube. Eller varför inte lite rhinestones? Gör en gradient med glitter eller annan färg kanske? Där har du lite tips!
#1 #2 Tack för tipsen! :) Ja nu har jag lite att kolla upp :) Det med blomma lät bra tyckte jag :) Och enkelt , tack än en gång :)
Vad är gradient? När jag söker tycker jag de är ombre(tror jag de hette) eller har jag fel? :P
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
#3 Den rätta benämningen på att man fadear en färg till en annan på en nagel kallas i regel Gradient (vissa kallar detta ombre) :) Ombre är egentligen att alla fem naglar på en hand har enskilda färger men som fadear för varje nagel. Tex. Tummen svart, pekfingret mörkgrå, långfingret grå, osv. =)
#4 Okej, tack så mycket :) Man lär sig något nytt hela tiden :P
/ J
Jag får mycket av min inspiration på instagram 😃 Så fort jag ser något jag gillar och gärna skulle testa så tar jag en screenshot och lägger den i mitt "nagel inspiration" album haha. Super bra 👍
du kan ha en guld eller brun färg och sedan göra prickar som löv eller bara en massa på en nagel, jag ska göra detta i helgen
Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.
Jag är en medis på Barnens iFokus.