Naglar iFokus

Naglar

Etikettdiskussioner
Läst 1874 ggr
Cilia.Teddytöserna
1

Bygga?

Hejsan! jag vill så gärna bygga mina naglar, då  jag trötnat på att dom spricker, bryts och mm. Jag har försökt allt, vitaminer, olja, ändrat kost mm. jag har tröttnat. Jag är 14 år, och jag vet att det kommer skada mina naglar men jag skadar mina naglar bara genom att röra mig så sköra dom är. Men jag vill gärna ha lite åsikter ändå, undrar också om det finns någon alternativ byggning, som inte är lika tjock. som kanske inte sliter så mycket? Har ingen koll om jag ska vara ärlig, aldrig byggt naglar förut😇

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Charlott_
0

Min granne gör gellack på mig. De är som naglack men med UV-lampa. Jag hade korta naglar innan men nu har jag långa då de bevara nagel så bra. Men nu de sista så stöter man på något så spricker nagel längst in ändå och man får klippa bort den.

Förstår inte varför du vill bygga naglar om du säger att du vill förvara nageln? Eller vill du ha långa så ska du ju bygga. Men gå först till en utbildad å gör påbyggning, sitt inte hemma om du inte har en aning om grejerna.

Cilia.Teddytöserna
0

#1 jag vill ha långa, min moster bygger naglar så jag kommer göra det hos henne isf

Regnbåge Bloggen Regnbåge

MVH Cecilia & KaninernaBlomma

Charlott_
0

#2 Ja men vad är problemet då? ^^

ssofia
0

Jag gillar verkligen Depend Gellack, det är enkelt och går supersnabbt! Skyddar lite mer än vanligt nagellack och sitter i upp till 3-4 veckor.

Relativt saftigt i inköpspris, men lacken är otroligt dryga och räcker hur länge som helst.

dundeer
0

Jag har haft samma problem och har inte haft ork att bygga mina naglar, dom är sköra som ja jag vet inte vad å rent av riktigt hemska. Men då köpte jag gellack, Total älskar det! har haft på det i 2 veckor nu, sitter bra, lätt att hantera osv så jag kommer nog att fortsätta med de tills mina naglar har blivit bättre! :)

Nussen
0

Har ni testat Depends gelekit? om ni inte vill testa med uv lampa och uv gele så är det ett bra alternativ om man vill få längre naglar. Jag har använt det i flera år utan att få skador på naglarna.

http://depend.se/Product.asp?PageNumber=6&Product_Id=260

🙂