Naglar iFokus

Naglar

Etikettnagelbilder
Läst 5753 ggr
[00emi07]
0

Fina naglar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur få ni så smala långa och fina naglar? Titta bara på min fula! (Dålig kamera)

Hanna
2

Smala naglar är nog ingenting man får. Har själv ganska breda. Angående längd så är det bara att spara. Kost och skötsel påverkar mycket.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Justbe
0

Smala naglar är som 1# skrev inget man kan göra något åt. Jag har själv lite blandat vissa smalare andra "tjockare"

För att få fina naglar beror på hur man ser på fina naglar är fint för dig långa eller starka och friska naglar eller både och? Ha en bra nagelolja som fungerar för dig och ha en massa tålamod naglar växer ungefär en millimeter per vecka.

Biter du på naglarna?

Justbe

Jag lever inte för att äta Jag äter för att leva.

Jag är en medis på Barnens iFokus.

[00emi07]
0

Nepp, det gör jag inte (;

Smilla W
0

Som de andra påpekade är nagelform individuellt och något man själv inte kan påverka särskilt mycket. Somliga har smala, breda, tjocka, tunna, vita, kantiga, runda eller väldig krökta. Det du kan göra för att påverka till liten del är att fila till mer önskad form. Vad som sen är snyggt är ju upp till dig 🙂

MVH, Smilla

Medarbetare på Snäckor iFokus

Cederin
1

Mina är också jättebreda, men det är mina naglar man ser på framsidan. =) Det ger en illusion av smalhet när de är längre och filade till en sådan form. För att få bra nagelkvalitet rekommenderar jag nagelolja (jag har CND Solar oil) samt tipsen man kan hitta i artiklar här på forumet.

Medarbetare på Naglar och Hår

[00emi07]
0

Okej

-Idaoh-
0

har faktiskt tänkt lite på det här med naglar .. Förr så hade jag som #0 korta och "tjocka" naglar . men nu 1 år som nagelbitar-fri så har mina naglar smalnat av då de blivit längre och tryckt ihop sig eller va man ska säga . C-kurvan ifall man kollar framifrån på nageln är mycket böjd och förr va den platt typ :) så testa att spara långa , då de blir starkare/längre kan de skapa ett mer smalare utseende :) plus som #5 sa så kan man fila sig till ett smalare utseende också ;)

ElinSofia
1

MIn naglar blir också klart smalare och mer kurvade när de växer ut på sidorna, först då ser man sin verkliga nagelform tror jag. Mina såg helt hemska och väldigt "manliga" ut när jag bet som värst. 

Och välskötta naglar är alltid snygga tycker jag, oberoende av formen! 🙂

EvaLuna
0
EvaLuna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gammal bild, men ändå…

JustMySelf
1

#10 Frågan var väl hur man får smala naglar, inte hur de ser ut.

EvaLuna
0

Sorry, skulle till NATURLIGA naglar 😕

Flöffo
0

Mina naglar är också väldigt tjocka, nu har jag dock börjat ta hand om dom och har sparat ihop längre naglar. När dom är långa ser dom smalare ut tycker jag.

//Flöffo